חשד לרצח: נערה בת 13 נמצאה הערב (שני) ללא רוח חיים עם סימני אלימות על גופה בדירה רחוב הונא בשכונת התקווה בתל אביב. צוותי מד"א שהוקפצו לזירה נאלצו לקבוע את מותה. כוחות משטרה שהגיעו למקום פתחו בחקירת נסיבות האירוע והפרטים. נבדק חשד לפלילים. ככל הנראה מדובר בנערה בעלת אזרחות אריתראית.



תיעוד זירת האירוע בתל אביב. צילום: קובי ריכטר/TPS

בדירת המגורים שהתה אם הנערה, שרק מאוחר יותר גילתה את הגופה ולאחר מכן ניסו החוקרים לדלות ממנה פרטים בניסיון לברר מי היה בדירה בנוסף לאם ולבת. כוחות משטרה ממרחב יפתח מחוז ת"א פתחו בחקירה, לרבות גביית עדויות ואיסוף ממצאים. בשלב הראשוני של החקירה עלה החשד לפיו בן זוגה לשעבר של האם הוא זה שהביא למותה של הנערה ומתקיים אחריו מצוד בניסיון להביא למעצרו. 



בתוך כך נעתר בית משפט השלום בתל אביב לבקשת המשטרה והורה על איסור פרסום כל פרט מפרטי החקירה, פרטי המעורבים או כל פרט שעלול להצביע על פרטים אלה. איסור הפרסום תקף עד לדיון במעמד צד אחד שיתקיים תוך 24 שעות ממתן ההחלטה כאמור.



צילום: קובי ריכטר/TPS



צילום: קובי ריכטר/TPS



פרמדיק מד"א, אורי שרצקי, סיפר: "כשהגענו, הובילו אותנו לדירה שם ראינו ילדה כבת 13 מחוסרת הכרה ללא נשימה וללא דופק, ביצענו בדיקות רפואיות, היא הייתה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותה".

יעקב צורישדי, חובש באיחוד הצלה, סיפר: "יחד עם חובשים נוספים וצוות אמבולנס של איחוד הצלה הגענו למקום ונתקלנו בגברת שסובלת מפגיעה רב מערכתית וללא דופק ונשימה. למרבה הצער נקבע מותה עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבלה".

כזכור, במסגרת חיפושים אחר הנעדרת יארה איוב בת ה-16 מגוש חלב, איתרו בשעות הצהריים שוטרים גופת צעירה שהייתה לבושה בבגדים הזהים לזו של הנעדרת. כוחות משטרה גדולים ממחוז צפון, לרבות המחלקה לזיהוי פלילי, הוזעקו למקום. למעריב נודע כי שוטרים שעסקו בחיפושים אחריה זיהו לתדהמתם רגל אדם שבצבצה מפח אשפה. הם הזעיקו למקום את חוקר המעבדה לזיהוי פלילי שטיפל בגופה כדי לקבוע באופן מוחלט את זהותה.

במהלך החקירה עלה חשד נגד בעל המאפייה, צעיר בן 28, שבעת שהחוקרים גבו ממנו עדות על רגעים בהם נצפתה הנערה בעסק שלו, מסר גרסה רוויית סתירות שעוררה את חשד החוקרים. מעצרו של החשוד הוארך אתמול עד מחר. הערב נעצר חשוד נוסף בחשד למעורבות במעשה.

חברת הכנסת פנינה תמנו שטה מ"יש עתיד", יו"ר משותפת בשדולה למאבק באלימות ורצח נשים התייחסה לאירועים: "רצח רודף רצח, חיים שנקטלים בצורה אכזרית זה מצב חירום. *אני קוראת לראש הממשלה ולשר לביטחון פנים להכריז על יום אבל לאומי ונקיטת צעדים אמיתיים למיגור הטרור נגד נשים. זה קורה כאן אצלנו, גברים רוצחים נשים כמו חיות אדם. מתחילת השנה נרצחו 23 נשים מכל העדות, מכל הדתות ומכל הגילאים."

שדולת הנשים בישראל הוסיפה כי ״אי אפשר עוד לשאת את הבשורות הקשות שלא מפסיקות להגיע. אחרי מציאת גופתה של נערה בת 16 בצפון, נודע כעת על מותה של ילדה בת 13 בתל אביב, שגופתה נמצאה בדירה כשעליה סימני אלימות. מדובר במצב חירום, שלא ניתן לעבור עליו לסדר היום. הגיע הזמן שהממשלה תתגייס למלחמה על חייהן של נשים בישראל״.

המועצה לשלום הילד פרסמה תגובה גם היא בעקבות שני המקרים: "שתי ילדות נרצחו היום. זהו ערב קשה וכואב ורצף האירועים המזעזע דורש חשבון נפש אמיתי. אי אפשר להשלים עם רצח של ילדים לא ברחובות ובוודאי שלא בבית שלהם. הגנה על ילדים במסגרת המשפחתית ובכלל צריכה להיות בראש סדר העדיפויות הלאומי. אנחנו קוראים לממשלה לפעול להקצאת משאבים לאיתור מוקדם של מצוקות וטיפול בהן, למתן הגנה מידית במצבי סכנה, להתראה בזמן אמת על מצבי סיכון ולסנכרון מידע בין הרשויות: רווחה, בריאות, חינוך ואכיפת החוק".