ארבעה חודשים עברו מאז נדרס למוות אילון שלו אמסלם בן ה-13 על ידי אלי בר זכאי ברחוב אבן גבירול בתל אביב. מאז החל משפטו של הנהג הנאשם בהריגה והבוקר (רביעי) שוחחה אילה חסון בתוכניתה ב-103FM עם אביו של אילון, קובי אמסלם, שסיפר על המתקפה שחווה מצדו של עורך דין אורי קינן, סנגורו של הנאשם.

הסיפור שלכם תפס חזק בציבור אך חשוב להזכיר אותו, ספר לנו איך זה קרה.
"בלילה ב-27 ביולי השנה, היה אז ט"ו באב, בני המתין לאור הירוק ברמזור כשעמד על המדרכה. הנהג הדורס היה שיכור ולפי כתב האישום נהג בפרעות, עלה על המדרכה, הרג את בני אילון ז"ל ופצע קשה את חברו. הימים הם קשים מאוד עבורנו, כבר עברו ארבעה חודשים מאז האירוע והחל המשפט. כבר היה דיון הוכחות ראשון ולקראת סוף הדיון הסנגור של הנאשם שרצח את אילון פתח בהתקפה משולחת רסן כלפיי במשך מספר דקות. אני שמרתי על שתיקה אך הוא צעק עליי בייצריות שנשמעה כמו אובדן שליטה. הוא האשים אותי שאני שותף לפשע. לפני כחודש הקפיד הסנגור לרוץ מאולפן לאולפן ולספר את גרסתו בזמן שאני שתקתי. כל זה בתקשורת בזמן שהוא מייחס לי את הניסיון להלך אימים על בית המשפט. זה מופרך, הזוי, כואב ומקומם מאוד".

לכאורה יש כאן תיק מאוד חזק, יש עדויות של הנהג שעוצר בפיצוצייה, קונה בקבוק אלכוהול ולאחר מכין מעיד בשיחה עם חבריו שהוא שתה את וודקה ועלה על ההגה. במקרה הזה הכל די נחרץ. אתה טוען שבדיון בבית המשפט הוא נזף בך, מה הוא אמר לך?
"היו המון אנשים שנכחו באירוע הזה, ביניהם הפרקליט המייצג את המדינה, המתמחה שלו, הקלדנית של השופט, חבר קרוב שלי המלווה אותי בדיונים, משפחתו של הנאשם הרוצח ועוד. בעקבות האמירה שלו בתוכנית הבוקר של ניב רסקין שלחנו לו מכתב מנומס ואדיב מעורך דין שמבהיר שאני לא קשור לניסיון להלך אימים על בית המשפט ואז הוא הגיב. למרות שהוא התפרץ עליי המשכתי לשתוק. כשהבנתי שההתקפה נמשכת הוצאתי את הטלפון שלי, הדלקתי את מצלמת הווידאו וביקשתי שיחזור על הדברים. באותו הרגע הוא השתתק".

"חייב להיות נוכח שם למענו". אילון שלו אמסלם. צילום: באדיבות המשפחה
"חייב להיות נוכח שם למענו". אילון שלו אמסלם. צילום: באדיבות המשפחה
ומה אתה מרגיש?
"בית המשפט אמור להיות מקום מוגן ובטוח עם כללי התנהגות. להיות מותקף שם אחרי המכה הכל כך קשה שחטפנו זה נראה לי חצייה של כל גבול, אלו קווים אדומים בלתי נסלחים. אני לא מכיר התנהלות כזו וצריך לעקור אותה מהשורש. זה שיא השפל שיכול להיות. אני מברך את מעורבות התקשורת. כל סיקור של תאונת דרכים יכול להציל חיים ולשנות התנהגות. הוא יכול לחנך לדרך אחרת ולהרתיע". 
 

שלא כמו בפרשת ארי נשר ז"ל, בה הילדים היו מעורבים בצורה כלשהי בתאונה, כאן מדובר בילד תמים שעמד על המדרכה והמתין לרמזור בזמן שנהג שיכור נטל את חייו. ברור שהוא לא התכוון לעשות את זה אבל התוצאה היא מרה.
"נחכה לבית המשפט בנוגע לכוונות שלו. אדם שהוזהר על ידי חבריו שלא ינהג כשהוא שיכור ובכל זאת עלה על ההגה הוא משול לרוצח ולא פחות מזה".
קשה להכיל את הישיבה בבית המשפט מול האדם שנטל את חיי בנך?
"זה מאוד קשה. זה מטלטל ומפרק לעתים, אך זה משהו שאני חייב לעשות למען אילון. אני חייב להיות נוכח גם כדי להעביר מסר ולשכנע אנשים לפעול אחרת".
החיים שלך נעצרו?
"אנחנו חיים סביב זה ובתוך זה".