12 ילדים נפגעו באורח קל היום (שבת) לאחר שצעיר ריסס גז פלפל לעבר קבוצת ילדים במרכז קהילתי בחיפה ואז נמלט מהמקום. המשטרה עכבה לחקירה בתום סריקות את תושב העיר בן 27 בחשד לביצוע המעשה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים 12 ילדים בגילאי 5 עד 12 והורים במצב קל.
ריסוס גז פלפל לעבר קבוצת ילדים בחיפה. צילום : דוברות המשטרה

8 מהנפגעים פונו לבית החולים רמב"ם, וארבעה נוספים פונו לבית החולים כרמל. לאחר סריקות ואיסוף ממצאי תיעוד על ידי חוקרי המשטרה, אותר החשוד - בן 27 שהיה בגילופין. הוא הועבר להמשך חקירה בתחנת המשטרה בחיפה.

האירוע החריג התרחש במהלך מסיבת יום הולדת של תלמידי כיתה א' במרכז הקהילתי "נווה דוד", ברחוב המלך שלמה בעיר. צילומים ממצלמת אבטחה הראו את החשוד מגיע למקום ומרסס את הגז, לפני שהורים שהיו במקום הרחיקו אותו ומיהרו לסייע לילדים שנפגעו. 

"נכחנו היום ביומולדת של גאיה, בת כיתה של הבת שלי בת 7. הילדים שמחו וקפצו", סיפרה אם בשם ליאת לערוץ עשר. "פתאום הרגשתי איזה מחנק, העיניים צרבו לי, לא יכולתי לנשום. הבנתי שמשהו לא תקין. חיפשתי את אמילי, אני רואה את אמילי מסתירה את האף וצורחת. התחיל שם כאוס, הורים צעקו, ילדים צעקו, הורים רצו ושלפו ילדים". 
כזכור, 14 נערות בגילאים 15-17 נפגעו קל מגז פלפל בחודש אוקטובר במהלך קטטה בשטח בית ספר ברחוב אלנבי בחיפה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו להן טיפול רפואי ופינו אותן כשהן סובלות מקשיי נשימה וצריבות בעיניים במצב קל.

13 מהנפגעות פונו לבית החולים רמב"ם ואחת פונתה לבית החולים כרמל. שוטרי מחלק הנוער הגיעו למקום ועיכבו לחקירה 4 נערים בני 15 החשודים במעורבות בקטטה.