עסקת ייבוא סמים מסוג קוקאין בשווי מוערך של למעלה משמונה מיליון שקלים סוכלה על ידי סוכן סמוי של המשטרה. הבוקר (ראשון) פשטו שוטרים על בתיהם ומקומות הימצאותם של 37 חשודים שחלקם אף משתייך לארגון פשיעה מוכר בדרום, אשר נאספו נגדם ראיות מפלילות בחשד לעבירות ייבוא וסחר בסמים המסוכנים, עבירות באמצעי לחימה, עבירות אלימות ועוד. עצור נוסף נעצר בבוליביה.



פעילות זו התאפשרה אודות להפעלתו המקצועית והמפוקחת של סוכן סמוי, צעיר בשנות ה-30 לחייו, אשר פעל רבות במהלך החודשים האחרונים בקרב אותם חשודים ותוך כדי הפעלתו זו סייע באיסוף ראיות רבות המהוות תשתית לעבירות המיוחסות לחשודים.



בחלק מפעילויותיו הסמויות הצליח הסוכן פרט לרכישת אמונם של החשודים שסביבו, גם לרכוש כלי נשק ולסחור עבורם בסמים רבים  כמו חשיש, מריחואנה, קוקאין, אמ.די.אמ.איי ועוד. הפעלת הסוכן התמקדה בעיר אשדוד.



מספר מזמיני סמים בארץ, חלקם חברי ארגון פשיעה מוכר בדרום, הזמינו גם הם סמים,  ולאחר שהועבר הכסף בין המזמינים ליבואנים, אותר בלדר למשימה על ידי מחלק הסוכנים. במהלך הפעילות נשלח הבלדר לחו"ל על מנת לבצע את פעולת הבלדרות בין הצדדים המעורבים, מחו"ל לארץ. בהגיעו לארץ הועבר לחזקת המשטרה משלוח ובו 4.5 ק"ג סם מסוג קוקאין בשווי מוערך של כ-8 מיליון שקלים וכמו כן אקדחים ורימונים.



באשר לעצורים, שבעה מהם עוסקים בייבוא אבל רק אחד קשור לרשת העולמית של אמריקה הלטינית. שניים מהעצורים הנם אסירים המרצים תקופות מאסר שונות ועל פי החשד הם ביצעו פעילות עבריינית ענפה של ייבוא סם מתוך מקום מושבם בכלא. החשודים שנעצרו הועברו לחקירה במשטרה ובהמשך היום תבקש המשטרה מבית המשפט באשקלון להאריך את מעצרם.