שופטי בית משפט העליון וילנר, ברק ארז וקרא החליטו היום (ראשון) כי הבניין בו התגוררה משפחתו של המחבל שהטיל על ראשו של לוחם דובדבן סמ"ר רונן לוברסקי ז"ל לוח שיש, ייהרס. משפחת לוברסקי הגדירה את ההחלטה כ"ניצחון השפיות". ולדימיר לוברסקי אביו של רונן ז"ל הוסיף כי: "ארגוני הדה-לגיטימציה מבקשים שוב ושוב לחזק את המחבלים. החלטת בג"ץ היא ניצחון השפיות. אנו מקווים כי כעת ימשיכו המחוקקים בצעדים המתבקשים הבאים והם קידום חבילת הרתעה נגד הטרור. אנו מצפים רק לדבר אחד נוסף והוא הטלת עונש מוות למחבל שרצח את רונן ז"ל."

השופט קרא, שהיה בדעת מיעוט כתב: "לו נשמעה דעתי, היינו מקבלים את העתירה באופן חלקי, כך שתהרסנה רק הקומות הראשונה והרביעית, כפי שמפורט בחוות הדעת ההנדסית, כשמחובתו של המשיב 1 (צה"ל. א"ג) לוודא כי תינקט שיטת הריסה שלא תפגע בשאר 
חלקי המבנה".
השופטת וילנר כתבה: "אני ערה לפגיעה שתסב הריסת המבנה לדייריו, אשר לא נטען כי היו מעורבים בתכנון הפיגוע. ברם, בשים לב למכלול השיקולים הרלוונטיים ולאור חשיבותה של הרתעה יעילה ומשמעותית בענייננו ובכלל – למען השמירה על שלומם וגופם של אזרחי המדינה, אני סבורה כי אין בפגיעות נלוות אלו, קשות ככל שיהיו, כדי לפגום במידתיותו של צו ההריסה".

היא הוסיפה ומתחה ביקורת על דעות חלק מהשופטים בבג"ץ, המבקרים את חוקתיות הריסת בתי מחבלים: "אינני שותפה לקריאות העולות בפסיקה ובספרות אשר מטילות ספק בהצדקות לשימוש בתקנה 119 .אני סבורה כי בעת הזאת, השימוש בתקנה 119 הוא מוצדק והכרחי, וזאת נוכח פסיקתו של בית משפט זה
ביחס ליעילות השימוש בתקנה זו להרתעת מפגעים פוטנציאליים". לדבריה, נקיטה באמצעים פוגעניים, הדרושים לשם שמירה על ביטחון המדינה, אינה משום "פגיעה הכרחית" בדמוקרטיה, אלא היא-היא חלק בלתי נפרד מן השיטה הדמוקרטית, אשר נדרשת לעתים להגן על המשך קיומה.

יו"ר תנועת "אם תרצו" מתן פלג שמלווה את פורום "בוחרים בחיים" בו חברה משפחת לוברסקי אמר כי: "שופטי בג"ץ לא היו צרכים כלל לדון בעתירה. מצב בו ארגונים משפטיים במימון ממשלות זרות מגנים על עשרות מחבלים בשנה במטרה לפגוע במדיניות ההרתעה של המדינה, הוא מצב מסוכן ביותר. הן לחיי הציבור והן לדמוקרטיה הישראלית".

כזכור, סמ"ר לוברסקי נהרג במאי האחרון במהלך פעילות מבצעית של יחידת דובדבן במחנה הפליטים אל־עמארי, מזרחית לרמאללה. האירוע התרחש במהלך פעילות מבצעית שגרתית, שכללה מעצר של מבוקשים באזור, כאשר המחבל, אסלאם נאג'י, הטיל על ראשו של לוברסקי לוח שיש, ופצע אותו בראשו. לוברסקי פונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, אך שם כאמור, ולמרות מאמצי הרופאים, נאלצו לקבוע את מותו.
בחודש ספטמבר, כארבעה חודשים לאחר האירוע, צה"ל הודיע למשפחתו של המחבל כי יהרוס את כל ארבע הקומות בבנין בו התגורר, ולא רק שתיים כפי שנקבע בתחילה. הודעה על כוונה להרוס שתי קומות במבנה כבר נמסרה למשפחת המחבל לפני כשלושה שבועות. בשבועות האחרונים נערכה ביוזמת צה"ל בדיקה נוספת, בסיומה הוחלט להרוס את הבניין כולו. עוד נמסר מדובר צה"ל, כי "צה״ל ימשיך ויפעל באופן נחוש לסיכול פיגועי טרור ולהרתעת מפגעים פוטנציאליים". הבניין של משפחת נאג'י הוקם על מגרש שבו כבר נהרס על ידי צה״ל בשנת 1990 בניין אחר של המשפחה, בעקבות פיגוע שביצע אחיו של המחבל. על המשפחה נאסר להקים מחדש את הבניין, וכעת צה״ל החליט לפעול להריסת כל הבניין החדש שהוקם.