דני טרייגר, העומד על פי החשד בראש רשת הברחת סמים ישראלית, נעצר היום בפעם השנייה (חמישי) ע"י המשטרה בסאו פאולו שבברזיל ונמצא בדרכו לארץ מלווה בשוטרי משטרת ישראל. בריחתו הנועזת לפני מספר ימים גרמה למבוכה רבה במשטרת ישראל, לאחר שבמסגרת פרשת "שמיים לבנים", בה טרייגר הוא החשוד המרכזי, עצרו חוקרי הימ"ר במרכז לכיש 37 חשודים בעבירות ייבוא וסחר בסמים. 

מהמשטרה נמסר כי מיד עם נחיתת החשוד והשוטרים בנתב"ג, היום בשעות אחר הצהריים, הוא יועבר לבלשי מרחב לכיש  להמשך ההליך הפלילי,  ומאוחר יותר יוארך מעצרו בבית המשפט. טרייגר, שהיה אמור להיות מובל ארצה ע"י גורמי האכיפה בברזיל, הצליח להימלט ביום שני מידי רשויות האכיפה במדינה הדרום אמריקאית ולא הגיע לישראל. טרייגר ברח בעקבות עיכוב בטיסה עמה היה אמור להגיע ארצה, שגרם לרשויות לפנות אותו למלון שם יעביר מספר שעות עד לצאתה של טיסה אחרת. בהגיעו למלון, הצליח להערים על שומריו ונמלט מהמקום. 
טרייגר הוא החשוד המרכזי בפרשה, ובמשטרה חששו שיצטרכו לנהל את חקירתה בלעדיו. פעילות המעצרים בפרשה זו התאפשרה אודות להפעלתו של סוכן סמוי, צעיר בשנות ה-30 לחייו, אשר פעל רבות במהלך החודשים האחרונים בקרב אותם חשודים ותוך כדי הפעלתו זו סייע באיסוף ראיות רבות המהוות תשתית לעבירות המיוחסות לחשודים.

בחלק מפעילויותיו הסמויות הצליח הסוכן פרט לרכישת אמונם של החשודים שסביבו, גם לרכוש כלי נשק ולסחור עבורם בסמים רבים כמו חשיש, מריחואנה, קוקאין, אמ.די.אמ.איי ועוד. הפעלת הסוכן התמקדה בעיר אשדוד. 
מספר מזמיני סמים בארץ, חלקם חברי ארגון פשיעה מוכר בדרום, הזמינו גם הם סמים,  ולאחר שהועבר הכסף בין המזמינים ליבואנים, אותר בלדר למשימה על ידי מחלק הסוכנים. במהלך הפעילות נשלח הבלדר לחו"ל על מנת לבצע את פעולת הבלדרות בין הצדדים המעורבים, מחו"ל לארץ. בהגיעו לארץ הועבר לחזקת המשטרה משלוח ובו 4.5 ק"ג סם מסוג קוקאין בשווי מוערך של כ-8 מיליון שקלים וכמו כן אקדחים ורימונים.