רנ"צ בדימוס אסף חפץ, מפכ"ל המשטרה לשעבר, אמר הבוקר (חמישי) ב-103FM כי הוועדה למינוי בכירים "מבקשת ממי שצריך להיות מפכ"ל שיהיה גם נזיר". חפץ אמר בתוכנית "הקבינט" עם אלון בן דוד, רוני דניאל ויואב לימור, כי המשטרה לא תמצא מועמדים לתפקיד מפני ש"אנשים לא ירצו להיכנס למסננת הזאת"

"אני לא יודע אם הוועדה מיותרת, אבל אני חושב שהם קצת איבדו את שיווי המשקל שלהם ונתנו משקל מופרז לעניינים שנתקלו בהם", אמר חפץ. "אני חושב שמה שהכי חשוב זה הרקע של הבנאדם והתפקידים שהוא עשה. גם אם פה ושם יש תקלות - זה לא צריך להפריע לשיקול הדעת למינוי. אתם מבקשים ממי שצריך להיות מפכ"ל שיהיה גם נזיר. במצב הזה - לא נמצא מועמדים. מה גם, אנשים לא ירצו להיכנס למסננת הזאת".
 

"כבר לפני כמה חודשים הצעתי להאריך את הכהונה של רוני אלשיך בעוד שנה, ואחר כך הייתי אפילו נותן לו לכהן עוד שנה. לא שמעו בקולי ואמרו לי שמנכ"ל הליכוד לא היה מוכן לשמוע מזה", אמר חפץ. "זה מצביע על מעורבות פוליטית במינויים האלה, ועל הרקע הזה - לדעתי, גם זוהר דביר הבין את העניין, ולא רוצה בכלל להתמודד. זה עסק חמור מאוד. אסור להשאיר את זה לחלוטין בידי הפוליטיקאים כי הם לפעמים עושים מינויים שלא לטובת המערכת".
המפכ"ל לשעבר אמר כי פגישתו של ניצב בדימוס משה אדרי עם בודקת הפוליגרף הייתה תקינה, אך הוסיף כי היה צריך לדווח עליה. "אני לא רואה בעיה בלהיפגש עם הבודקת פוליגרף", אמר חפץ. "ברגע שהיא מונתה לבדוק אותו הוא היה צריך לדווח על זה. לא ברור לי למה זה לא נעשה ויש פה תקלה".


לעומת זאת, את הפגישה עם פיני פישלר, עורך דינו של רפי רותם, חפץ לא רואה כדבר פסול: "פיני פישלר הוא מבקר ידוע של המשטרה, וגם אני כמפכ"ל מיועד הייתי נפגש איתו כדי לשמוע ממנו ישירות מה לא בסדר. זה שהוא במקרה גם עו"ד של מישהו שהתלונן נגדו - זה לא היה צריך לפגוע בו, למרות שאדרי כמובן היה צריך לדווח על זה". 

"לא הייתה ברירה אלא לחקור את גל הירש"
 
קצין המשטרה בדימוס התייחס גם לניסיון הכושל למנות את תא"ל במיל' גל הירש לתפקיד מפכ"ל המשטרה ב-2015, ואמר כי לא הייתה ברירה אלא לחקור אותו. "אני לא נגדו, אבל למה ישר להתמודד על תפקיד המפכ"ל? למה שלא יכהן כניצב כמו טרנר, ואחרי שנתיים יתמודד לתפקיד?", שאל. "אני לא מכיר שיטה אחרת חוץ מלעבור את התפקידים הגדולים ולהוכיח את עצמך. הניצבים עוברים את התפקידים הגדולים וזו המסננת הכי טובה וחשובה שיש, אבל פתאום הכניסו מסננות חדשות ולא ענייניות שמפילות את המועמדים. לדעתי איבדו את הפרופורציות ונתנו משקל מיותר לדברים שוליים. יש כאן בעיה".