תושב הגולן בן 58 נעצר בחשד לביצוע מעשה מגונה בקטינה בת 12 באחד מישובי עמק בית שאן. מחקירת המשטרה שנפתחה בשיתוף חוקר ילדים עולה כי  החשוד "הציע" לילדה שאינה מכירה אותו, להסיע אותה לביתה. לאחר שהתרצתה ועלתה לרכבו,  ביצע בה החשוד על פי החשד מעשה מגונה ולאחר מכן הסיע אותה לביתה.



הבוקר התקיים דיון בדלתיים סגורות בבית משפט השלום בטבריה, בו הוחלט להאריך את מעצר החשוד בארבעה ימים. צו איסור פירסום הוטל על פרטי החשוד.



בחודש שעבר הגישה פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד רב קהילה ובית כנסת בירושלים. כתב האישום הוגש בגין מספר רב של עבירות מעשה מגונה בקטינים מתחת לגיל 16 שלא בהסכמתם החופשית.



במסגרת זו נפגש הנאשם עם קטינים בגיל 12-6, כאשר היו מגיעים אליו לבית הכנסת, בין היתר על מנת לעזור בתחזוקת המקום וללמוד עמו. על פי כתב האישום, במהלך המפגשים פגע הנאשם מינית בקטינים ולאחר מכן שילם להם סכומי כסף.



הפרקליטות ביקשה להורות על מעצר הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו ולחלופין לשחררו למעצר בית בתנאים. בבקשת המעצר נכתב כי "העבירות המיוחסות למשיב מקימות חשש סביר, ששחרורו יסכן ביטחונו של אדם או את בטחון הציבור, ולפיכך קמה עילת מעצר נגדו".



מכתב האישום עולה כי בין השנים 2018-2014 הגיעה למשרדו של הרב הקטינה ת', ושאלה אותו הוא זקוק לעזרה בבית הכנסת. הרב נעל את דלת המשרד והחל לגעת ולנשק את הקטינה לשם גירוי וסיפוק מיני, שלא בהסכמתה.



בשלב מסוים, הגיע למשרד אדם שזהותו אינה ידועה לצעירה כדי לדבר עם הנאשם. בשלב זה הוא חדל ממעשיו, ורק כשאותו אדם עזב את המקום, הוא המשיך לנשק ולגעת בה. לאחר מכן מסר לה את המפתחות לאולם בבית הכנסת, הורה לה לגשת לאולם ואמר לה כי יצטרף אליה שם. בהזדמנות נוספת בתקופה הרלוונטית, במועד שאינו ידוע במדויק, פנה הנאשם אל הצעירה ושאל אותה האם רוצה לבוא לביתו. היא השיבה בחיוב. כשהגיעו לביתו הוא הושיב אותה על ברכיו לאחר שפישק את רגליה, כאשר פניה מופנות אל פניו והחל לנשק אותה בפיה ובלחייה, שלא בהסכמתה.



בפעם אחרת, כך לפי כתב האישום, אמר הרב לת' כי יביא לה סכום כסף בתמורה לכך שתנשק אותו עשרות פעמים, מה שקרה בהמשך. במספר הזדמנויות נוספות, כך עולה מהמסמך, הוא נישק אותה בפיה ובלחייה במשרדו, והיה נוהג לומר לה לא לספר לאף אחד על מה שאירע.