דוד רוזן, נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, בביקורת חריפה ביותר על המשטרה "שתפרה תיק" לאזרח שהותקף על ידי השוטרים, הובילו להגשת כתב אישום נגדו שהסתיים בזיכויו תוך שבית המשפט מסרב לקבל את גרסת השוטרים האלימים.
התלונה הוגשה על ידי עו"ד אייל אבולעפיה, שייצג את הצעיר. בשנת 2013 פרצו לשוטרים ועצרו אותו באלימות רבה על רקע חשד להחזקת רכוש גנוב, חשד שבסופו של דבר התברר כשגוי. לאחר תקיפתו, נחקר הצעיר בתחנת המשטרה על עבירות רכוש בלבד. מאוחר יותר, ורק לאחר הגשת תלונה מטעמו של האזרח למח"ש בגין האלימות שננקטה נגדו ונגד אמו, הוזמן האזרח לתחנת המשטרה והואשם בעבירה של תקיפת שוטרים. הנציב רוזן מדגיש כי "עבירת האלימות נגד השוטרים יוחסה לאזרח לראשונה כ - 10 חודשים לאחר האירוע, ולאחר שהגיש, כאמור, תלונה נגד השוטרים למח"ש. בהמשך, הוגש נגדו על ידי התביעה המשטרתית כתב אישום, ממנו זוכה. "בפסק הדין בבית משפט השלום נקבע, כי מעצרו היה לא חוקי, וכי גרסתו עדיפה בעיני בית המשפט על גרסת השוטרים" כתב הנציב רוזן.  
מח"ש החליטה לסגור את התיק נגד השוטרים. כשבעה חודשים אחר כך, קיבל הסנגור את תשובת מח"ש, לפיה אין מקום לפתוח בחקירה פלילית. בעקבות תשובה זו, הגיש הסנגור ערר למחלקת עררים בפרקליטות המדינה על החלטת מח"ש האמורה, אך רק לאחר כשנה וחצי, הועבר הערר ממח"ש למחלקת עררים שהחליטה לדחות את הערר.

עו"ד אייל אבולעפיה

 

לאחר בירור התלונה על כלל מרכיביה, קבע הנציב, כי התלונה מוצדקת. בבסיס התלונה שבנדון, עומדות שתי סוגיות מרכזיות, האחת מתייחסת לעיכוב הבלתי סביר והחמור אשר נפל באופן טיפולה של מח"ש בערר על ההחלטה לסגירת התיק. במרכזה של הסוגיה השנייה, עומדת קביעתו של בית המשפט כי האזרח, הותקף באלימות על ידי שוטרי יס"מ בעת ביצוע מעצרו. כ-10 חודשים לאחר מכן, לאחר שהשוטרים למדו כי הוגשה נגדם תלונה למח"ש, עשו מעשה, ועל פני הדברים, שיבשו מהלכי חקירה בכך שהובילו להאשמת האזרח בתקיפת שוטרים, הכל, על לא עוול בכפו. 

הנציב רוזן: שוטרים תפרו תיק לאזרח אותו הם תקפו by מעריב אונליין on Scribd

הנציב רוזן מציין כי "דברים אלה מתיישבים עם הדעה הרווחת בקרב סניגורים, ולא רק בקרבם, כי תדירות, במקום בו אזרח מתלונן על תקיפת שוטרים, תלונה זו לא תיוותר לבדה. בתגובה לתלונתו ייחקר האזרח בגין תקיפת שוטרים, ובסיומה של חקירה, יואשם לעיתים האזרח, בתקיפת 
שוטרים בבית המשפט". עוד כתב רוזן כי  לא ניתן לעבור על קביעות אלה, כלא כלום."הדעת אינה סובלת, כי שוטרים שסרחו, לכאורה, כמפורט לעיל, ימשיכו בעבודתם כ"עולם כמנהגו נוהג" וימשיכו לבוא במגע יומיומי עם אזרחים. לא יעלה על הדעת, שדברים חמורים וקשים אלה של בית משפט, יוותרו במקומם כאבן שאין לה הופכין". 
רוזן המליץ לפרקליט המדינה ולמפכ"ל המשטרה כי יטפלו בשוטרים שסרחו בהקדם האפשרי. "חרף חלוף השנים מקרות האירועים, להורות למחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, לפתוח בחקירה כנגד השוטרים על כך, שקשרו, לכאורה, לשבש בצוותא מהלכי משפט".