מפקד מחוז ירושלים לשעבר, ניצב בדימוס ניסו שחם, שהורשע לפני שמונה חודשים בעבירה של ביצוע מעשה מגונה, נידון היום (שני) לעבודות שירות, כך קבע בית המשפט המחוזי בתל אביב. שחם ירצה 240 שעות לתועלת הציבור  וכן נידון לעונש של שישה חודשי מאסר על תנאי. הפרקליטות הודיעה כי תערער על הכרעת הדין. כזכור, שחם זוכה מעבירות נוספות בהן הואשם.



השופט בני שגיא כתב בגזר הדין כי "בבואי לקבוע את העונש המתאים לנאשם, נתתי משקל לנתונים הבאים: תרומתו המשמעותית לציבור במסגרת שירותו רב השנים במשטרה, תרומה עליה התביעה לא חלקה; הפער בין האופן בו החלה החקירה לבין שיוחס לנאשם בכתב האישום, והפער בין שיוחס לנאשם בכתב האישום לבין הרשעתו. אין ספק, כי הפערים האמורים הם פערים דרמטיים, ומבלי להיכנס בשלב זה למקור של אותם פערים, ברור כי יש ליתן להן ביטוי בענישה. הנאשם התמודד במספר רב של חזיתות, התעמת עם טענות חמורות, הצטייר בעיני הציבור כמי שכופה עצמו באופן סדרתי על נשים או כמי שפעל בניגוד עניינים קבוע, ובסופו של יום, עומדת על הפרק כיום הרשעה במעשה פלילי אחד, באירוע נקודתי".
 
 
לאחר גזר הדין אמר שחם: "מרגע שניתן האות של ראש מח"ש הרשות ניתנה. נחשוף את האמת המלאה. לא תם ונשלם מבחינתנו, אנחנו נערער" 


בכתב האישום נקבע כי שחם ניצל את תפקידו, מעמדו, ונסיבות היכרותו עם השוטרות, כמנוף ליצירת סיטואציה אישית ואינטימית. בין היתר, הוא ביצע עבירה של מעשה מגונה בשוטרת בלי הסכמתה, הטריד מינית שוטרת תוך ניצול מרות, וביצע מעשה מגונה בשוטרת נוספת תוך ניצול מרות. שחם הודה בקשריו האינטימיים עם השוטרות, אולם טען כי הם היו בהסכמה. 

בהכרעת הדין נכתב כי "התביעה היא המשרטטת את גבולות המחלוקת. הפרשה החלה בחשד לביצוע עבירות מין סדרתיות, אולם עם התקדמות החקירה התברר כי התמונה שונה לחלוטין והתברר כי הממד של עבירה אינו תופס מקום משמעותי לא ברמת ההיקף ולא ברמת החומרה". 
לאחר הכרעת הדין, אמר שחם כי "זה היה צריך להיות זיכוי מלא, הורשעתי במעשה מגונה בגלל נשיקה, לא כפיתי את עצמי על השוטרת, והיא אפילו לא התלוננה. הודיתי בזב ולא פירשתי נכון את ההזמנה שלה. אני לא יודע למה לא קיבלו את זה". שחם האשים את התנהלות המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרשה בפרשה: "מח"ש הגיעו לנשים תוך כדי איומים והפחדות. שלחו מכתב אנונימי והם הלכו אחריו".