סוגיית המפכ"ל הבא: חוזרים לאפשרות של ניצב בדימוס בנצי סאו. השר לביטחון פנים גלעד ארדן שוחח בשבוע האחרון עם ניצב בדימוס בנצי סאו ועניין אותו באפשרות למנותו למפכ"ל המשטרה הבא, זאת לאחר הסרת מועמדותו משה (צ'יקו) אדרי ולאור הקשיים במינוי מפכ"ל משורות המשטרה. בניגוד לפעם הקודמת שפנה השר ארדן לסאו והציע לו את התפקיד, הפעם ניצב סאו הבטיח לשקול את ההצעה ולהחזיר תשובה בימים הקרובים. 
הפנייה של ארדן מחזקת את התחושה לפיה השר לביטחון פנים לא בטוח אם המועמדים האחרים לתפקיד. כזכור, ב"מעריב" פורסם אודות הפנייה שנעשתה לניצב בדימוס סאו עוד בטרם פרסם השר את החלטתו שלא להאריך את כהונתו של רוני אלשיך. אז דחה סאו את ההצעה והבהיר כי הוא רוצה להמשיך בעולם העסקי אליו נכנס. סאו ייעץ לשר על כוחה של המשטרה והאיכויות שלה, וציין כי הארגון חשוב לו מאוד והוא מרגיש עדיין מעורב כגמלאי של הארגון, אולם כניסתו לעסקים פתחה בפניו ערוצים חדשים שהוא מעוניין להתקדם בהם.

"יעבור את ועדת גולדברג ללא דופי". סאו. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


נציין כי סאו שימש כממלא מקום מפכ"ל המשטרה עם פרישתו של יוחנן דנינו וסיכול המינוי של גל הירש. באותם ימים, היה נחוש השר ארדן מחוץ למשטרה ולכן נפלה האפשרות למנות את ניצב בדימוס סאו לתפקיד. לאחר חודשים ארוכים נמצא אלשיך כמועמד הראוי והמתאים ביותר, אולם במהלך כהונתו התגלו כזכור לא מעט חיכוכים בינו ובין השר, מה שהוביל להחלטה שלא להאריך את כהונתו בשנה נוספת.

בחודש אפריל האחרון נחשף במעריב שלא להאריך את הכהונה של אלשיך ומאז החל ארדן לחפש אחר מועמד מתוך שורות המשטרה שיוכל ליישם את תוכניותיו בנוגע לארגון. ארדן חשף שלושה מועמדים שאותם ראה כטובים ביותר שיכולים לקבל עליהם את המשימה - הניצבים יורם הלוי, דוד ביתן וכן ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי. לאחר סבב ראיונות החליט ארדן למנות את אדרי למפכ"ל, אלא שהחלטה זו סוכלה ע"י הוועדה המייעצת למינוי בכירים בראשות השופט גולדברג ולאחר אירוע מביש מבחינתו של אדרי, החליט לפרוש מהמירוץ ולוותר על כהונה כמפכ"ל המשטרה. מאותו רגע החל ארדן בחיפוש אחר מועמד חדש, מה שהוביל בעצם לתחושה כי ארדן אינו שלם עם מינוי של ניצב הלוי או ניצב ביתן לתפקיד. עד להחלטה סופית, מונה ניצב מוטי כהן למפכ"ל - תפקיד אותו החל למלא עם פרישתו של אלשיך.

אלשיך וסאו. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
גורמים המקורבים לשר ארדן אישרו כי הוא בוחן אפשרות למנות מפכ"ל גם מחוץ למשטרה. בדיקה העלתה שארדן בודק את האפשרות בקרב הקצינים הבכירים בדימוס, מה שהוביל באופן טבעי אל מועמדותו של סאו. גורמים המעורים בפרטים מציינים: "האופציה של סאו טובה ביותר מבחינת ארדן כיום והייתה טובה עוד קודם. אלמלא היה דוחה את ההצעה באותה תקופה, אולי הייתה נחסכת עוגמת הנפש שנקלעה אליה המשטרה. סאו הוא קצין מוערך ומי שהוכיח את עצמו במילוי המשימה כממלא מקום מפכ"ל וללא ספק יעבור את ועדת גולדברג ללא כל דופי. אם הוא ייעתר להצעה - הוא המפכ"ל הבא של משטרת ישראל". בסביבתו של סאו לא מכחישים את השיחה בין השניים אך מסרבים להתייחס לנושא.