תושב בית שמש כבן 40 יובא הבוקר (שלישי) להארכת מעצר בבית משפט השלום בירושלים, לאחר שנעצר אמש בחשד לגניבה של מאות אלפי שקלים מנשים מהמגזר הדתי והחרדי, תוך שהוא יוצר בפניהן מצג שווא באשר לזהותו ומקיים עמן קשר רומנטי תוך שהוא מנצל אותן. החשוד נעצר אמש בפשיטה על ביתו, במהלכה נתפסו אמצעי מדינה שונים שעל פי החשד שימשו אותו בעת ביצוע העבירות. הוא נחקר במשטרה בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף והתחזות במטרה להונות.

ראשית הסיפור בחקירה סמויה שניהלה המשטרה בעקבות תלונה כנגד גבר כבן 40, תושב בית שמש, שבמשך תקופה ניהל קשר רומנטי עם אישה אותה הכיר ברשת החברתית, במהלכו גרם לה במרמה ותוך הצגת מצג שווא באשר לזהותו האמתית להיקשר אליו. על פי החשד, מטרותיו של הגבר במערכת היחסים בין השניים הייתה לעשוק את כל כספה של זוגתו.
 
חקירת המשטרה העלתה חשד כי במשך חודשים ארוכים, הפעיל החשוד מערכת לחצים גדולה על האישה, באמצעות שליחת הודעות רבות ושיחות טלפון בהן הציג בפניה מצב רפואי שקרי וטען גם כי הוא חייב סכומי כסף גדולים בעקבות מספר אירועים. החשוד ידע, על פי החשד, את מצבה הנפשי הקשה של אותה אישה וניצל אותה לטובתו האישית. כך, הצליח לעשוק ממנה במרמה כ-400 אלף שקלים תוך מספר חודשים. 

במהלך החקירה, איתרה המשטרה נשים נוספות וחשפה את דפוס הפעולה של החשוד, שככל הנראה מזה מעל שנה פועל ברשתות החברתיות לאיתור נשים, בעיקר מהמגזר הדתי והחרדי, ועושק מהן כסף רב במרמה ותוך יצירת מצג שווא באשר לזהותו האמיתית.
מהמשטרה נמסר כי "הגשת התלונות והחקירה הסמויה שהתנהלה תוך שילוב אמצעים מתקדמים, הביאו לחשיפת זהותו האמתית של החשוד, שניצל את רשת האינטרנט להצגת זהות פיקטיבית באתרי היכרויות. החשוד יצר בקרב הנשים מצג שווא ליצירת קרבה אישית וקשרים רומנטיים וגרם בכך לפגיעה נפשית וכלכלית באותן נשים. החקירה המורכבת של המשטרה הביאה לאיתור מתלוננות נוספות ולמעצרו של החשוד ועל ידי כך להפסקת המשך הפגיעה בנשים".

ראש צוות החקירה מסר כי "שוב אנו עדים לשימוש עברייני של חשוד ברשתות החברתיות על מנת להסתיר את זהותו האמתית ולאתר נשים בכדי ליצור את קרבתן ולנצל לטובתו האישית את מצבן הנפשי במטרה לעשוק אותן. אנו נפעל בכל הכלים העומדים לרשותנו על מנת להביא את החשוד לדין בגין מעשיו ולמנוע ממנו המשך פגיעה בנשים נוספות".