חשד לרצח: אימאן אחמד עווד, בת ה-30 נמצאה היום (שלישי) דקורה בביתה ברחוב הרצוג בעכו. על פי גורמי רפואה מצבה הוגדר תחילה אנוש והתבצעו ניסיונות החייאה, עד לשלב בו נאלצו לקבוע את מותה. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע. הרקע טרם ידוע, אולם לא היו תלונות קודמות בין בני הזוג, כך שלא ברור האם הרקע הוא אלימות במשפחה. בעלה של האישה עוכב לחקירה לאחר שתקף את השוטרים שהגיעו לזירה.

מעדויות השכנים עולה כי הבעל ירד במדרגות וצעק "רצחו את אשתי, רצחו את אימאן". הוא טען כי הגיע הביתה ומצא אותה כשהיא דקורה וללא רוח חיים.  נציין כי הנרצחת נשואה בשנית, ובמשטרה החלו בחקירת נסיבות הרצח. פרמדיק מד"א, מיכאל בביונישב, סיפר: "כשהגענו למקום הובילו אותנו לדירה שם ראינו אישה כבת 30 מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם סימני אלימות. ביצענו בדיקות רפואיות, היא הייתה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותה במקום".

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ עאידה תומא-סולימאן, מסרה: "העיר השכולה היום היא העיר האהובה עליי, עיר מגוריי, עכו. המשפחות שאיבדו את היקר להן מהכול לפני שעה קלה, הן משפחות שאני מכירה, ואיני מדמיינת איך יישאו את הכאב הזה. אימאן עווד נרצחה היום". היא הסבירה כי "האישה ה-25 בשנה הזאת איננה עוד. גם לרצח הזה יש שותפים, יש סייענים, חלקם במודע וחלקם ללא כוונה". לדבריה, במשך השבועות האחרונים הסוגייה הכאובה של רצח נשים עלתה לסדר היום, הכול בזכות התעקשות הנשים ולצערי הרב בעקבות הרציחות המזעזעות של שתי הבחורות הצעירות.

"במשך שבועיים שמענו הרבה דיבורים והצהרות והבטחות. היו כאלה שפתאום הבינו עומק המצוקה ו'הזדעזעו'. הרצח היום מוכיח הכי הרבה שדיבורים לא מצילים חיים, שהבטחות אינן מרתיעות רוצחים", הוסיפה, "התכנית הלאומית למאבק באלימות במשפחה עם תכנית הפעולה והיישום מחכה שנה וחצי לתקציבים. את התקציבים אפשר להעביר עכשיו. את האישה הבאה בתור אפשר להתחיל להציל עכשיו"

אימאן אחמד עווד
 
משדולת הנשים בישראל נמסר: "האישה ה-25 מתחילת 2018 נרצחה היום באכזריות בעכו, והתקציב לתכנית הלאומית עדיין לא הועבר ליעדו, החקיקה לא התקדמה והממשלה עדיין לא כינסה דיון חירום. מחאת הנשים שפרצה בשבועות האחרונים אל הרחובות לא תושתק ולא תיעצר עד שתיפסק תופעת רצח הנשים.  ממשלת ישראל, דמנו לא הפקר וביטחונן של 51% מהאוכלוסייה לא יכול להמשיך להידחק לתחתית. אנחנו דורשות מעשים -עכשיו!".

ארגון המורים העל יסודיים הודיע בעקבות הרצח, כי ישבית מחר את הלימודים בשעה עשר בבוקר, למשך 25 דקות בחינוך העל יסודי בארץ, לאות הזדהות ומחאה. יו"ר ארגון המורים רן ארז מסר: ״כמורים ומחנכים וכמי שמובילים את המאבק באלימות כלפי עובדי הוראה איננו יכולים לעמוד מנגד. ארגון המורים העל יסודיים הודיע לא מכבר על תמיכתו במאבק קואליציית ”דגל אדום“ המאגדת תחתיה עשרות ארגונים המוחים כנגד האלימות המופנית כלפי נשים בישראל".

כמו כן, יוזמות מחאת הנשים קוראות לציבור לקחת חלק במחאה ציבורית מחר: "רק לפני שבוע נשים התאחדו לצעוק מצב חירום. הממשלה שתקה והיום בצהריים נרצחה אישה נוספת. ממחר, כל יום בשעה 10:00, כולנו עוצרות הכל ל25:00 דקות! יום יום, עד שהממשלה תענה לדרישותינו. עוצרות בכביש, עוצרות בעבודה, עוצרות ברחוב. אנחנו עומדות לעצור את סדר היום ל25 דקות, כל יום בשעה 10:00".
 

עד היום, נרצחו כ-24 נשים בישראל מתחילת השנה. רק בשבוע שעבר התקיים ברחבי הארץ יום מחאה נגד אוזלת ידן של הממשלה ומערכת אכיפת החוק במיגור האלימות כלפי נשים, שהסתיים בעצרת מרכזית בכיכר רבין.

במטה המאבק הבהירו כי "מטרת העל היא להביא לכך שחיי נשים, בכל היבט, יפסיקו להיות בתחתית סדר העדיפויות של הממשלה. אנחנו 51% מהאוכלוסייה, ולא יכול להיות שאנחנו צריכות להתחנן ל־250 מיליון שקל, שהממשלה קבעה כסכום הנדרש לתכנית חירום שתתפרס על פני חמש שנים, כדי שנשים תפסקנה להירצח.