אנרכיה בלוד: בעל ואישה נורו למוות הערב (שבת) בעת שהיו ברכב ברחוב פסח לב בעיר, כמה עשרות מטרים ממשרדי מטה יחידת העילית של המשטרה, להב 433. סמוך לשעה 18:20 נשמעו קולות ירי באזור הכניסה המזרחית לעיר לוד. כוחות משטרה הוזעקו למקום וכן צוותים של מד"א, ובמקביל התקבל דיווח במוקד 100 של מד"א על גבר ואישה שנמצאו ירויים בתוך רכב.

באירוע ירי נוסף שהתרחש כשעתיים לאחר מכן, נהרג גבר כבן 30 ונפצע באורח בינוני-קל צעיר בשנות ה-20 ברחוב דב גרונר בלוד, כ-250 מטרים מהזירה הראשונה. השניים פונו לבית החולים "אסף הרופא", שם כאמור נקבע מותו של אחד מהם. כוחות משטרה הגיעו למקום ונבדק חשד כי מדובר במעשה נקמה על הירי הראשון. זהויותיהם של ההרוג והפצוע בתקרית נבדקות.  
 
באירוע הראשון, פרמדיקים של מד"א נאלצו לקבוע את מותם של השניים, ג׳דוע (38) ואשתו אמל (37) זבארקה, הורים לארבעה ילדים - שני בנים ושתי בנות. מחקירה ראשונית של המשטרה עולה החשד לפיו בעת שהרכב היה בנסיעה נורו לעברו מספר יריות וכתוצאה מהן מצאו את מותם שני יושבי הרכב, תושבי לוד. נסיבות האירוע נבדקות. תושב לוד תיאר את המצב בעיר ואמר כי "זו מלחמה. יש כאן 200 ניידות משטרת ישראל, 200 שוטרי יס"מ. הרגו אחד את השני". 

 זירת אירוע הירי ברחוב דב גרונר בלוד. צילום: אלון חכמון
זירת אירוע הירי ברחוב דב גרונר בלוד. צילום: אלון חכמון


מקורות במשפחה סיפרו ל״מעריב״, כי בני הזוג היו בדרכם לאסוף את בנם הבכור, בן 15, ממקום השמירה, כדי לחגוג לו יום הולדת. עוד סיפרו, כי ברכב היה בנם הקטן בן ה-6, שנמלט מן הרכב מיד לאחר רצח הוריו. הילד טרם אותר, ובשכונת מגוריהם של בני הזוג פרצה מהומה בעקבות האירוע.

במשטרה בודקים עתה האם מדובר באופנוע שחלף סמוך אליהם, או רכב אחר שממנו בוצע הירי. כוחות משטרה גדולים, חוקרי המעבדה לזיהוי פלילי של המשטרה ובלשי מחוז מרכז הגיעו לזירה ואוספים ממצאים מהזירה. החקירה בראשיתה. 

זירת אירוע הירי ברחוב דב גרונר בלוד. צילום: אלון חכמון
זירת אירוע הירי ברחוב דב גרונר בלוד. צילום: אלון חכמון

 
חובש רפואת חירום על אופנוע מד"א, איתן שנור, סיפר: "הגענו במהירות למקום וראינו גבר ואישה כבני 40 מחוסרי הכרה, עם פציעות בפלג גופם העליון. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הם היו ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותם". 
  
הפראמדיקים של מד"א, מישל רשקובסקי ושיאל זהבי ,סיפרו באשר לאירוע ברחוב דב גרונר כי "כשהגענו למקום ראינו על הכביש גבר כבן 40 מחוסר הכרה, ללא נשימה וללא דופק עם פציעה בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו תוך פעולות החייאה לבית החולים כשמצבו קריטי. טיפלנו בנוסף בצעיר כבן 22 שישב בסמוך עם פציעה, לאחר טיפול ראשוני פינינו אותו לבית חולים במצב קל עד בינוני".

הרוג מירי גם ביפיע, עודה: "משלמים בדמנו על הפקרות המשטרה"

בתוך כך, תושב יפיע בן 22 הגיע לבית החולים האנגלי בנצרת כשהוא פצוע באורח קשה כתוצאה מירי, ומאוחר יותר מת מפצעיו. המשטרה מסרה כי הצעיר אותר בכפר יפיע כשהוא ירוי, והיא פועלת בזירה על מנת לאתר ממצאים. 

ח"כ יוסף ג'בארין כתב בטוויטר בעקבות האירועים כי "שלושה הרוגים ופצוע בירי בלוד, פצוע קשה ביפיע. הדם שלנו ממשיך להישפך ובממשלה לא נוקפים אצבע. עד שהממשלה תוכיח אחרת, אני מאשים אותה בנקיטת מדיניות של "הפרד ומשול" שמאפשרת לאלימות הפנימית להימשך. אין הסבר אחר מדוע המשטרה אינה אוספת את הנשק הבלתי חוקי, כל עוד היורים וההרוגים הם ערבים".
 
יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, אמר כי "ארבעה הרוגים הלילה, בלוד וביפיע. אנחנו משלמים בדמנו על הפקרות המשטרה והממשלה, על נשק בלתי חוקי שלא נאסף, על אי-אכיפה ואי-הגשת כתבי אישום, על ההתייחסות לאלימות בחברה הערבית כעניין "פנים-מגזרי". האזרחים הערבים הם אזרחי המדינה, דין לוד כדין נתניה".