תושבי לוד מתעוררים היום (ראשון) לבוקר מתוח במיוחד, לאחר סוף שבוע מדמם בעיר. בעל ואישה נורו למוות ביום שבת בערב, בעת שהיו ברכב ברחוב פסח לב בעיר, כמה עשרות מטרים ממשרדי מטה יחידת העילית של המשטרה, להב 433. באירוע ירי נוסף שהתרחש כשעתיים לאחר מכן, נהרג גבר כבן 30 ונפצע באורח בינוני-קל צעיר בשנות ה-20 ברחוב דב גרונר בלוד, כ-250 מטרים מהזירה הראשונה. השניים פונו לבית החולים "אסף הרופא", שם כאמור נקבע מותו של אחד מהם. כוחות משטרה הגיעו למקום ונבדק חשד כי מדובר במעשה נקמה על הירי הראשון. 
כאמל ריאן, מנהל מרכז אמאן למאבק באלימות במגזר הערבי, סיפר על תחושותיו בעקבות האירועים האחרונים:
"אני בהלם, מתוסכל, כאוב וחסר אונים, כי כל רצח מחזיר אותי שנים אחורה, ליום שבו איבדתי בני מועאד. מרגיש את הכאב והסבל שעוברות אותן המשפחות ואני מאוד כאוב, כי אני צופה ימים יותר קשים, יותר שחורים ויותר אפלים. אני רואה במו עיני, שהימים הבאים נושאים בתוכם אסונות כבדים לחברה הערבית, כי טרם הוסרו המניעים לפשיעה הקיימת, וטרם נקו את הדרך לרצח הבא.

איך לא יהיו עוד קורבנות כשמניעי הפשיעה עדיין קיימים? איך לא יהיו עוד קורבנות כשהנשק החם זולג יום יום לישובים שלנו, ונכנס כמעט לכל בית ובית. איך לא יהיו עוד קורבנות כשרוב הרוצחים טרם נתפסו, ועדיין מסתובבים בינינו עם תיאבון לעוד רצח? איך לא יהיו עוד מקרי רצח וקורבנות, כאשר האירועים מתרחשים סמוך למבנה המשטרה, שאמורה למנוע ולהרתיע? אך לא יהיו עוד רציחות, כאשר חלק לא מועט מהמנהיגות הערבית מתעסקת בדברים שוליים, הקשורים למעמדם וכסאותיהם? 
להערכתי, כל עוד והנשק מסתובב בין השכונות שלנו והנוער עדיין חפץ לרכוש אותו, המנהיגות עסוקה בעניינים אחרים והמדינה מתייצבת אך ורק כאשר יש הריסות בתים - כל זה יגרום לנו לספור עוד קורבנות ועוד כאב ועוד סבל. לכן, אני מתוסכל ולא רואה דבר באופק מלבד מספר הקורבנות ההולך וגדל, שמאז שנת 2000 עומד על 1,311 קורבנות. מספר היתומים עומד על למעלה מ-3,500 ומספר הפצועים עומד על כ-6,000. דהיינו, אנחנו עוברים ימים קשים עם תוצאות של מלחמה ממש, אחוז הנרצחים הערבים הוא פי שבעה מאחוז הנרצחים היהודים.
לכן, לאור המצב המדמם והנתונים המדאיגים, אין מנוס מהקמת ועדת חקירה שתבדוק את זליגת הנשק לחברה הערבית ומה גרם לזה שמדינה כמו מדינת ישראל רואה בעצמה מעצמה אזורית אבל לא מצליחה לאסוף את הנשק הקטלני הזה ולא מצליחה למנוע את הרצח הבא".