היחידה הארצית לחקירת פשעים בינלאומיים של המשטרה עצרה שלשום חשוד בירי לעבר כלא הדרים בחודש שעבר. בית משפט השלום שחרר את החשוד אמש, בניגוד לעמדת המשטרה, בטענה כי המעצר היה לא חוקי. בשל חומרת האירוע, ערערה המשטרה לבית המשפט המחוזי, שהפך היום (שלישי) את ההחלטה, קבע שהמעצר בוצע כחוק וקבע שהחשוד ששוחרר ישהה במעצר בית למשך עשרה ימים.

ביהמ״ש המחוזי אמר בהחלטתו: "למען הסר ספק, סבורני כי החלטת המעצר הייתה חוקית. ככל שתהא התפתחות משמעותית בחקירה תהא רשאית היחידה החוקרת להפעיל סמכויות המעצר".

מהמשטרה נמסר כי "אנו מדגישים שלא נאפשר ולא נשלים עם ניסיונות לפגוע בלובשי מדים ואנשי כוחות הביטחון המבצעים את תפקידם במסירות למען אזרחי ישראל. אנו מחוייבים לפעול לחקירת המקרים החמורים שהתרחשו לאחרונה וכוונו נגד אנשי שב״ס, באמצעות כל הכלים והאמצעים העומדים לרשותנו, על מנת למצות את הדין עם אותם פורעי חוק אלימים.

כזכור, בחודש שעבר בוצע לפנות בוקר, סמוך לשעה 04:00, ירי לעבר כלא הדרים. בעקבות האירוע נפתחה חקירה בימ"ר מרכז, ובהמשך הועברה ליאחב"ל. הירי זוהה על ידי צוות ביטחון של סייר במקום והיורים נמלטו מהמקום. בזירה נמצאו קליעי תת-מקלע רבים, וכביש 4 נסגר באופן מידי לכל הכיוונים. 
 
הירי לעבר חומות כלא היה נדבך נוסף בשרשרת אירועים אלימה ועבריינית המופנית אל עבר שירות בתי הסוהר במהלך החודשים האחרונים ומהווה על פי החשד מסר מאיים לאנשי שב"ס. מבירור רצף האירועים סבורים בשב"ס כי מדובר בפעולות מאחוריהן עומדים ארגוני פשיעה שבכיריהם יושבים מאחורי הסורגים ומנסים להלך אימים על אנשי שב"ס. 
 
"ההערכה שלנו היא שמדובר בארגוני פשיעה שאנחנו פועלים נגדם לאור העובדה שאיבדו את הרסן והם מרשים לעצמם מעת לעת לבצע מעשים חמורים לרבות ירי לעבר חומות הכלא וכן איומים מילוליים ואחרים המופנים לעבר קצינים וסוהרים בשב"ס תוך כוונה לאחוז בשליטה ולהלך אימים על מנגנוני השירות", מסרו אז גורמים בכירים בשב"ס.