בית משפט השלום בראשון לציון גזר היום (רביעי) על ראש יחידת להב 433 לשעבר, ניצב בדימוס מנשה ארביב ארבעה חודשים מאסר על תנאי ו-200 שעות לתועלת הציבור בגין עבירה של אי־מילוי חובה רשמית. זאת, כיוון שלא דיווח על הצעות למתן שוחד שקיבל מהרב יאשיהו פינטו וכן לא דיווח שהרב יודע על החקירה הסמויה שמתנהלת נגדו בפרשת "חזון ישעיה". ההרשעה ניתנה בהתאם להסדר טיעון שעליו חתם ארביב עם המחלקה לחקירות שוטרים, שלפיו לא יורשע בעבירת מרמה והפרת אמונים. 

בהחלטת בית המשפט נכתב: "הפגיעה הקשה היא, איפוא, אינה רק באמון שניתן בנאשם על ידי הארגון בו שירת, אלא גםבאמון שניתן בארגון זה על ידי הציבור, הנושא עיניו אל ארגון זה, בתקווה כי יאכוף את החוק, כי ידאג לשמירה על שלטון החוק, כי ימגר את הפשע וכי יביא לנורמות התנהלות והתנהגות ראויות והולמות בחברה. במיוחד אמורים הדברים לגבי הקצינים הבכירים בארגון זה, האמורים לשמש מופת ודוגמא לפקודיהם שבמשטרה ולציבור כולו. במעשיו של הנאשם נפגעה תדמיתה של המשטרה ונפגע אמון הציבור במשטרה".

עורך דינו של ארביב, יהושע רזניק מסר כי "הפרשה שהחלה בקול תרועה רמה של שוחד ועבירות חמורות הסתיימה כמעט ללא קול. 5 שנים עברו על נציב בדימוס כדי להגיע לסיום הפרשה. זאת פרשה שהחלה בנסיונותיו של פינטו וחסידיו להקל מפרשת השוחד החמורה מאוד שהואשם בה במתן שוחד לאפרים ברכה ז"ל. הם לא בחלו בזיוף מסמכים כדי להפליל בכזב את הנציב ארביב על מנת להשיג הסכם עד מדינה וזכה מן ההפקר. ההר הוליד עכבר. בדרך כלל אי חובת דיווח מסתיימת בדין משמעתי אם בכלל. חבל שקצין כמוהו שתרם כל כך הרבה למשטרה ולציבור בישראל נאלץ לסיים כך את הקריירה שלו במשטרה".

לפי הודאתו של ארביב, הוא הכיר את הרב פינטו ב־2010, בעת שהיה סגן מפקד מחוז תל אביב, והתייעץ איתו בנושאים אישיים. ארביב פנה לפינטו וביקש ממנו לסייע לבנו, שהתגורר אז בארה”ב, למצוא עבודה בתחום היהלומים. פינטו ואנשיו סייעו לארביב, בין היתר בהשגת ויזה עבור כלתו, ושילמו על כך לעורך דין 2,650 דולר.

יאשיהו פינטו. צילום: נתי שוחט, פלאש 90

 
באותה שנה הציע פינטו לארביב “סיוע כספי בסך עשרת אלפים דולר”, בעקבות משבר שנקלע אליו, אך ארביב דחה את ההצעה. ב־2011, כשארביב מונה לנציג משטרת ישראל בארה”ב, הוא פנה לעוזרו של פינטו, בן ציון סוקי, וביקש ממנו עזרה במציאת מלון. סוקי הציע לו להתארח חינם במלון שבבעלותו. הוא סירב ושילם עבור האירוח 200 דולר במזומן ללילה. בהמשך עודכן ארביב על חקירה שנפתחה בעניינה של עמותת “חזון ישעיה”, שבה היה מעורב בין היתר פינטו. ארביב התבקש לסייע בקידום חיקור דין בארה”ב, אך לא סיפר על היכרותו עם הרב.