המשך כהונתו של שחר איילון כמנכ"ל רכבת ישראל עשוי להגיע לערכאות משפטיות. איילון שיגר באמצעות עורכי דינו מכתב לחברי דירקטוריון רכבת ישראל, שאמור להתכנס הערב, בדרישה למנוע את הניסיון לפיטוריו.



"מתפרסמות ידיעות על פיהן ישיבת הדירקטוריון, אשר נועדה לדון בעניינו של איילון ואשר נקבעה לעוד כשבועיים, הוקדמה באופן מפתיע להיום. לא זו בלבד, אלא שבאותן ידיעות אף נמסר, כי למעשה תוצאותיה של ישיבה זו ידועת מראש, באשר מנוי וגמור עם יו"ר הדירקטוריון, דן הראל להביא להפסקת כהונתו של איילון לאלתר", נטען במכתב ששוגר לחברי דירקטוריון הרכבת, באמצעות באי כוחו של איילון, עוה"ד אלירם בקל ועודד גזית.



עוד הם טוענים, כי הכינוס המתוכנן של הדירקטוריון הוא "שיאו של מחול שדים המתחולל בעניינו של איילון בימים האחרונים. ההחלטה האחרונה, בדבר הקדמת ישיבת הדירקטוריון (לאחר שזו נקבעה ונדחתה ושוב הוקדמה – מחדל רודף מחדל), משקפת אובדן עשתונות של ממש ולא ניתן לכנותה אלא מחטף".


באי כוחו של איילון דורשים מחברי דירקטוריון רכבת ישראל שלא לקיים כל דיון ולא לקבל כל החלטה בעניין הפסקת כהונתו, לפני שיינקטו הצעדים המתחייבים לדבריהם, בנסיבות העניין.



"לאיילון אין כל כוונה להשלים עם פגיעה בשמו הטוב ובמוניטין הרב שצבר במהלך כהונתו בכל תפקידיו הקודמים והוא מתעתד להיאבק בכל ניסיון שכזה", הם ציינו עוד.



הרקע לניסיון להביא להפסקת כהונתו של איילון, שמונה לתפקיד לפני כשנתיים, הוא העיכובים בעבודות חשמול הקו המהיר של הרכבת בין ירושלים לתל אביב והתקלות החוזרות ונשנות בקו המהיר בין ירושלים לנתב"ג. במקביל, עלו טענות קשות על צפיפות קשה ושיבושים בלוחות הזמנים בקווים אחרים של הרכבת וזאת, בשל מחסור בקטרים וקרונות והצורך להעביר חלק מהם לקו המהיר לירושלים.



איילון טען מנגד, שהיה עדיף לדחות את השקת הקו המהיר מירושלים בחצי שנה, על מנת לאפשר לבצע נסיעות הרצה, כפי שנהוג במדינות אחרות.