פרקליטות מחוז דרום החליטה לבטל את אישום הרצח נגד תושב הנגב, מופיד כרישאת, בן ה-25 שנעצר שנה וחצי לאחר תקרית במהלכה נדרסו למוות שלושה בני אדם. ל״מעריב״ נודע כי הנאשם ישוחרר היום לפי הסדר הטיעון שבו הוא הודה והורשע בהדחה בחקירה, שיבוש מהלכי משפט והשמדת ראייה.



בדצמבר אשתקד הגישה פרקליטות מחוז דרום כתב אישום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד כרישאת, תושב כסייפה, בגין דריסתם למוות של שלושה בני אדם ביישוב. כרישאת הואשם בשלוש עבירות רצח ועשרה ניסיונות רצח. כמו כן, הפרקליטות האשימה אותו בשבע עבירות של גרימת חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, שבע עבירות של פציעה בנסיבות מחמירות, בתקיפה ובהשמדת ראיות.



הדריסה התרחשה ב–30 ביולי 2016, תוך כדי קטטה בין משפחת אל-עמור למשפחת כרישאת. על פי כתב האישום, הנאשם התנגש בכוונה בבני המשפחה היריבה והרג את יוסף עמור, מוחמד סלמאן אבו חאמד וג'ומעה עמור, שמת מאירוע לבבי תוך כדי הדריסה. הרכב, מסוג סיאט, נמצא שרוף לאחר מכן. לאחר הדריסה נודע למשטרה כי הרכב הדורס היה בשימוש של כרישאת, אולם לא הצליחו לאתר אותו. לטענתם הנאשם עבר לחברון בניסיון לברוח.



במשטרה ציינו כי כרישאת שברח תוך התחזות ונתפס נוהג ברכב גנוב. טיפול בראיות הפורנזיות הצביעו כי דגימת די. אן. איי שניטלה מאדם זה הנה זהה לדי. אן. איי של החשוד באירוע הקשה בישוב כסייפה. בדיקה נוספת שבוצעה לאחר מעצרו העלתה כי גם טביעות אצבעותיו זהות. אולם, לאורך החקירה הכחיש החשוד כי הוא זה שנהג ברכב שביצע את הדריסה הקטלנית וכי בכלל רכבו היה תקול והעמידו בצד הדרך יום או יומיים לפני כן. כמו כן סיפר לחוקריו כי לאחר האירוע הגיע לזירה עם אנשים נוספים שאינו מכיר כלל ולאחר זמן קצר עזב את המקום והמשיך מידי בוקר בעבודתו.



מהפרקליטות נמסר בתגובה לפניית ״מעריב״, כי ״לאור הקשיים הראייתיים אשר חלקם כבר היו טרם הגשת כתב האישום וחלקם התבררו במהלך ניהול התיק ושמיעת הראיות, הגיעה הפרקליטות למסקנה, כי לא ניתן להוכיח מעבר לספק סביר את אחריותו של הנאשם לאירוע הדריסה. לפיכך, הודיעה היום הפרקליטות לבית המשפט על הסדר טיעון במסגרתו הודה הנאשם בעובדות כתב האישום המתוקן כפי שהוכחו״.