בית המשפט המחוזי בירושלים, בשבתו כבית משפט לערעורים פליליים, קיבל את ערעורו של עו״ד ערן שחם שביט מרשות ניירות ערך, אליו הצטרפה פרקליטות המדינה, וקבע כי הסדר הטיעון שנחתם בינו לבין נציבות שירות המדינה יכובד ויקויים במלואו.



השופטת, ענת זינגר, קיבלה את כל טענותיו של שחם שביט, שייוצג על ידי עו"ד עודד סבוראי, וקבעה בפסק הדין כי החלטת בית הדין למשמעת של נציבות שירות המדינה להחמיר מעבר להסדר הטיעון אינה מוצדקת: "כיום אין בנמצא טענה שדובר על תיאום מראש של החלטות שיפוטיות", כתבה השופטת בפסק הדין והוסיפה, כי "עת נבדקו הדברים באופן יסודי ונבחנה מלוא ההתכתבות ונסיבותיה, עלה שלא מדובר במקרה בו שופטת ועורך דין ׳סוגרים׳ מאחורי גבם של הסנגורים, תקופת מעצר אשר תוטל על עצורים".



בהתייחסה למסרון בעניין ימי המעצר, קבעה השופטת זינגר כי "...ביסוד הדברים היתה עמדה (של עו״ד שחם שביט) אשר נועדה דווקא להקל עם העצורים. אף שבציבור ניתן להבין שהדברים נתפסו אחרת, סבר שחם שביט, בזמן אמת, כי חובתו המצפונית היא לדווח על עמדה פנימית אשר תמנע מעצר מיותר". בכך קיבל בית המשפט את טענת עו"ד שחם שביט, שהמסרון ששלח לשופטת נועד להסיר מכשול מבית המשפט ולמנוע מעצר ארוך מכפי שהיה דרוש לצורכי החקירה.



בא כוחו של שחם שביט, עו״ד עודד סבוראי: "אנו שמחים על שבית המשפט קיבל את עמדתנו במלואה והכיר בכך שעו״ד שחם שביט פעל בתום לב ולפי מיטב מצפונו וערכיו. בהתאם לפסק הדין, עו״ד שחם שביט, המכהן כיום כיועץ משפטי בכיר ברשות לני״ע, יוכל לשוב לתפקידו כיועץ המשפטי של מחלקת החקירות ברשות כבר בעוד כחודשיים, ובכך תסתיים בעבורו הפרשה".