פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (שלישי) כתב אישום נגד יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נוה ובת זוגו, בגין יציאה וכניסה בלתי חוקית לישראל, וכן קבלת דבר במרמה. ההחלטה על הגשת כתב האישום התקבלה על ידי פרקליט המדינה שאימץ את המלצת פרקליטות מחוז להגישו. אב בית דין משמעתי לשעבר בלשכת עורכי הדין ציין היום כי לאחר ההחלטה על הגשת כתב האישום ייאלץ ככל הנראה נווה להתפטר מתפקידו כיו"ר לשכת עורכי הדין. 



לפי כתב האישום, ביקשו שני הנאשמים לפעול להסתרת שהותם המתוכננת בחוץ לארץ וזאת כדי להשיג לעצמן תועלת בקשר לסכסוך גירושין בו מצוי נוה עם אשתו. לשם כך, החליטו השניים בתיאום מראש לפעול יחד במרמה לצורך יציאת וכניסת הנאשמת מגבולות ישראל מבלי שמעבריה יתועדו באופן רשמי, וכך ישתקף שרק הנאשם ביקר מחוץ לארץ. 



בתוך כך הגיעו נוה ובת זוגו בשתי הזדמנויות שונות, בתכנון מראש, לעמדות הממוכנות באולם ביקורת הגבולות בנתב"ג, שם הזדהה נוה בעמדה והונפק עבורו גייט פאס. בת זוגו של נוה, על פי המיוחס בכתב האישום, לא הזדהתה בשום שלב, עברה את שערי המעבר באמצעות הגייס פאס שהונפק עבור נוה וניתן לה על ידו, וכך עזבו את שערי המעבר.



עוד מצוין בכתב האישום כי בעת שחזרו נוה ובת זוגו לישראל, בקרית גבול ששהתה במקום הבחינה בהתנהלותם ותשאלה אותם בנושא. בתשובה לשאלותיה "היתמם" נוה, על פי כתב האישום, והציג מצג כוזב לפיו אינם יודעים במה מדובר, ותחילה אף טען כי הוא בכלל לא מכיר את בת הזוג שהייתה איתו. עם זאת, השניים עוכבו לבירור מעמיק יותר שהוביל בהמשך לחקירת המשטרה. 



ממשרד בעז בן צור ושות', סנגוריו של אפי נוה, נמסר בתגובה: "קיבלנו בפליאה את ההודעה על ההחלטה להגיש כתב אישום, לבטח בעיתוי הנוכחי – ביום לוויית אמו של בא כוחם של מר נוה וגב' כץ, וערב פרסום בתכנית "עובדה" אשר צפוי לכלול התייחסות לאופן העקום להפליא שבו התנהל ההליך עד כה בפרקליטות. עיון בטיוטת כתב האישום מגלה פער בינה לבין כתב האישום שהוגש בפועל, שממנו הושמטה אחת מהעבירות המרכזיות. מן הדין היה שכך יהיה גם ביחס ליתר העבירות המיוחסות. מכל מקום, בשלב זה עובר ההליך להתנהל בזירה האובייקטיבית של בית המשפט. שם יתברר אם הפרקליטות תצליח לפרוע את השטרות שהיא מציגה היום - ואנו משוכנעים שלא יעלה בידה לעשות כן".