המשטרה פענחה את חטיפת המורה באום אל פאחם לפני כשבועיים, ועצרה שני חשודים במעשה, כך הותר לפרסום. נגד השניים הוגשה הצהרת תובע ובקשה להאריך את מעצרם. ראשיתה של החקירה ב-12 בדצמבר, עם קבלת דיווח במוקד 100 ממספר עוברי אורח סמוך לבית הספר בעיר, לפיו - בשעת הבוקר סמוך לפתיחת יום הלימודים, הוכנס אדם בכוח אל תוך רכב מסחרי גדול שנסע מהמקום.



תיעוד חטיפת המורה באום אל פאחם

עם קבלת הדיווח, נפרסו מיד מחסומים ברחבי העיר ושוטרי תחנת אום אל פחם פתחו בסריקות אחר הרכב החשוד, בסיוע מסוק משטרתי וכוחות מג"ב , על מנת לעצור את החשודים ולחלץ את החטוף ללא כל פגע ואכן לאחר זמן קצר, אותר הרכב ביער הסמוך לישוב ובתוכו החטוף ואחד החשודים בחטיפה - תושב העיר בן 31, כשברשותו אף נתפסו אקדח, סכינים, תרסיס פלפל ואזיקונים.



לאחר האירוע, מסרה המשטרה הבהרה, לפיה החטיפה אינה קשורה לעבודתו של החטוף כמורה, אלא לחייו האישיים.



החקירה הועברה להמשך חקירה מואצת וממוקדת ביל"פ (יחידה ללחימה בפשיעה) של מרחב מנשה, אשר הצליחה לחשוף את זהות החשוד השני השותף לחטיפה,תושב העיר בן 39 ומעצרם של השניים הוארך מעת לעת, עד לשלב הגשת הצהרת התובע נגדם.



כאמור, השבוע הוגשה הצהרת תובע כנגד שני החשודים ומעצרם הוארך עד לתאריך 28.12.18, אז יוגש נגדם כתב אישום בגין המיוחס להם ובקשה למעצר עד תום הליכים.