ניגוד עניינים?: ד"ר רבקה ודמני היא סגנית יו"ר המועצה להשכלה גבוהה, ובין שאר תפקידיה היא חברת המועצה המאשרת את הכפפת מוסדות לימודיים למועצה להשכלה גבוהה. במהלך השנה החולפת, נכחה במספר דיונים בהם הצביעה בעד הקמת הפקולטה לרפואה, השישית במספר בארץ, באוניברסיטת אריאל החדשה, כשבפועל, באותו הזמן נעשו מאמצים מצד האוניברסיטה למצוא עבורה תקן פרופסור, כך עולה ממסמך שהוציא היום (חמישי) משרד המשפטים. המשמעות: ההצבעה בעד הקמת הפקולטה החדשה לרפואה ייתכן ותיפסל.



במחלקה הציבורית-מינהלית ביועמ"ש הוציאו מכתב הממוען למנכ"ל המועצה להשכלה גבוהה ולרקטור אוניברסיטת אריאל המביע חשש לניגוד עניינים בהחלטות שהתקבלו בנוגע לאוניברסיטת אריאל: "לאחר שהתנתה ד"ר ודמני את הסכמתה בכך שהיא תקודם לדרגת פרופסור - החלה בחינה של מינויה למשרת פרופסור באוניברסיטה. ד"ר ודמני ציינה כי היא נמנעה מליטול חלק בדיונים ובהחלטות הנוגעים לאוניברסיטה החל מסוף אוקטובר 2018, ואולם עלתה בפנינו השאלה אם היה עליה להימנע מלהשתתף בדיונים במועד מוקדם יותר".



עוד נכתב במכתב כי "משמעותה של קביעה משפטית זו - ככל שתתקבל, היא כי המל"ג והות"ת עשויים להידרש לדיון מחדש בעניינים הנוגעים לאוניברסיטת אריאל - בנושאים בהם מסקנת הדיון הייתה שנויה במחלוקת, כאשר היעדרותה של ד"ר ודמני מהדיון הייתה עשויה להשפיע על תוצאותיו". בתוך כך, ד"ר ודמני הייתה הקול הרביעי מתוך שבעה הפוסק לחיוב את הקמת הפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל, על כן, קולה ייחשב מחדש, משום הסיכוי לניגוד אינטרסים.



כזכור, הוועדה לתכנון ולתקצוב של המל"ג אישרה לאוניברסיטת אריאל להקים פקולטה חדשה לרפואה בישראל, אשר תצטרף לחמש הפקולטות האחרות (תל אביב, הטכניון, העברית, בן גוריון ובר אילן). בעיקרי הדוח, הוועדה מצאה כי התכנית ללימודי רפואה של אוניברסיטת אריאל עונה על כל הנדרש לשם הכשרה איכותית של דור העתיד של הרופאים בישראל, במתכונת הדומה לזו של בתי הספר לרפואה האחרים בארץ.