בבית המשפט המחוזי בתל אביב המשיכה היום (חמישי) עדותו של ראש ארגון הפשיעה יצחק אברג'יל במסגרת התיק המכונה "פרשה 512". האווירה היתה טעונה לכל אורכו של הדיון, שנמשך שעות. בראשיתו, התובע ניסים מירום אמר לאברג'יל כי בעדותו בשבוע שעבר במסגרת החקירה הראשית, הוא המציא סיפורים ויצר מחזה שקרי כדי להילחץ מכתב האישום.
התובע: "היו לנו 300 עמודים מוכנים של חקירה נגדית, ואז באת עם מחזה ערוך עם המצאות מכאן ועד באר שבע, על האקדחים, על זה שאתה מדבר בקודים. אתה התעקשת לעשות את המחזה שלך. אתה משקר בכל פרק ופרק שלא לצורך. למה היה צריך להחזיק אותנו כמו בני ערובה כדי לשמוע את העדות על מי זה יצחק אברג'יל מגיל חמש עד גיל 30? למה זה היה נצרך בכלל?".
אברג'יל: "רציתי להראות שאנשים מנצלים את השם של יצחק אברג'יל כדי לעשות פשעים שאין לי קשר אליהם".

התובע: "יכולת לעשות את זה בשורה אחת, למה נתת כאן נאום של 11 שעות? אתה בחרת לעשות מניפולציה לשלושת השופטים. עשית מניפולציה במשך שעות על כולנו". 
כזכור, הוא טען בעדות שמסר בשבוע שעבר, שהוא מדבר אך ורק בקודים, כי הוא יודע שהמשטרה רודפת אחריו ולכן הוא מדבר בקודים גם על דברים חוקיים לגמרי. התובע השמיע לו היום כמה האזנות סתר בהן הוא נשמע מדבר בלי קודים, למרות שהוא נשמע סוחט באיומים אנשים שישלמו חובות. 
התובע: "אתה אמרת בעדות שלך 'אני מדבר רק בקודים, כדי שלא ייפלו על חברים שלי'. הנה, עכשיו השמעתי לך הקלטה שאתה אומר הכל בלי קודים. אתה מדבר על ירקות, משטחים, סכומים. אם אני רוצה אני יכול להפיל עליכם הלבנת הון כי אתה שותף סמוי. מה תגובתך?".
אברג'יל: "אתה מבזבז את כל הכסף של מדינת ישראל כדי לבדוק אם אני מדבר בקודים או לא? תתבייש, אתה מבזבז את הכסף של המדינה. לפעמים אנחנו מדברים על עסקים בקודים, ולפעמים לא. רוב הזמן אנחנו מדברים בקודים".
התובע: "למה היה חשוב לך לומר שאתה מדבר כל הזמן בקודים? מה אתה מחביא? למה היה צריך לשלב בעדות הראשית שלך את המניפולציה שאתה מדבר רק בקודים? עכשיו בחקירה הנגדית, זה הפך להיות מכל הזמן לרוב הזמן, ועכשיו אנחנו רואים שאתה לא מדבר בקודים. מה רצית להגיד בזה?".
אברג'יל: "רציתי שלא יחשפו לי נקודות שחורות בשמלה של האפיפיור". 
התובע: "אתה מדבר בקודים רק כשאתה עוסק ברציחות ועסקאות סמים. כשאתה מדבר על הלבנת הון אתה לא מדבר בקודים". 
במהלך הדיון, ראש ארגון הפשיעה תקף את התובע: "הבעיה שלך שרדפת אחרי בן אדם 13 שנה ויצא לך מזה כלום, נאדה, אוויר. רדפת אחרי לכל העולם, עם האינטרפול, הלכתם לתאילנד לאדם ששופט להוצאה להורג, ואמרתם לו שאם הוא יפליל אותי הוא יילך הביתה". התובע מירום עבר לעסוק בסעיף השישי לכתב האישום, שעוסק בעסקה להעברת סמים מדרום אמריקה לאירופה, אשר היה מעורב בה אחד מששת עדי המדינה בפרשה. למרות נסיונות רבים, אברג'יל בחר לשמור על זכות השתיקה ולא השיב לשאלות התביעה. 
התובע הקריא לאברג'יל את דבריו בחקירה הראשית בשבוע שעבר: 'פנו אליי בקשר של דבר מגעיל, דבר מחריד'. בעמוד הבא אתה אומר י"מ עשה מעשה מגעיל של חלאה, של רמאי בגרוש, ואני לא רוצה לדבר איתך על הנושא הזה'. בוא נראה מה המעשה המגעיל הזה שאסור לדבר עליו. במקרה ההזוי הזה י"מ רימה אתכם בעסקת סמים. מה המחזה המחריד שאתה לא מסוגר לדבר עליו?". אברג'יל חייך אך לא ענה. "אמרתי מלכתחילה שאני לא אכנס לנושא הזה".
התובע: "יצחק תקשיב, מיוחס לך בכתב האישום רצח של שלושה אזרחים מסכנים שעברו ברחוב והתפוצץ עליהם מטען ענק ונכרת להם הראש. נתת פה תשובה מפורטת לכל שיחה, לכל טענה, לכל תג. יש לך פה איזה עסקת מרמה מפגרת, ועל זה אתה לא מוכן לענות. תסביר לי למה כריתת ראש של שלושה אזרחים אתה עונה, ועסקה מפגרת לא?".
אברג'יל: "לגבי יהודה הלוי עניתי לך לכל שאלה. לגבי זה אני לא רוצה".
התובע: "אתה מסכים איתי שאין מחריד יותר מיהודה הלוי?".
אברג'יל: "כן".
התובע: "אז למה אתה לא מוכן לענות? למה?".
אברג'יל: "לא רוצה לענות לך".
התובע: "יש דברים מגעילים ומחרידים שאתה כן דיברת עליהם. סיפרת ש"העגיל" מרמה אתכם בדיוק כמו עד המדינה י"מ, אז למה אתה לא מספר את הסיפור של י"מ?".
אברג'יל: "לא רוצה לספר".
התובע: "סיפרת שאתם נופלים על אנשי עסקים תמימים בבלגיה ועוקצים אותם".
אברג'יל ענה בצחוק: "אני לא יודע לעקוץ. אני לא בנוי לעסקי נוכלות. אני לא יודע להיות נוכל".
התובע: "הבנתי, אז אתה לא יודע לעקוץ אלא רק לשדוד. וזה לא מגעיל אותך".
אברג'יל: "זה לא מפריע לי, כי אדם מקבל כמה בוקסים ואתה לוקח לו כמה מיליונים - זה לא מגעיל, כי יש לו ביטוח".
התובע: "העיקר אמרת שאתה השתקמת. אני לא אעזוב אותך עד שאתה תספר את הסיפור עם י"מ. שנינו יודעים למה אתה מסתיר את הסיפור. לא בגלל שהסיפור מגעיל ומחריד, נכון?".
אברג'יל: "יש לך תיק שאני לא רוצה להשיב עליו. השופטים לא ילדים קטנים, אין לי ספק שהם יילכו לרעתי".
התובע: "תציל את עצמך מהאישום הזה". 
גם פניות השופטים, שהסבירו לאברג'יל כי שתיקתו תעמוד לרעתו, לא הועילו והוא המשיך לשתוק. התובע המשיך לתקוף: "אני אומר לך שלא סתם אתה לא רוצה לענות, כי האישום הזה יגרום לקריסה של כל קו ההגנה שלך. בסיפור הזה מככבים יניב בן סימון שטענת שניתקת איתו מגע בכלל ב-2002, אוזיפה שאתה טוען שהוא צדיק, גם הוא מתחבר לסיפור. גם בן שטרית, גם עד המדינה י"מ, כל האנשים קופצים כאן בסעיף הזה. ומי עומד במרכז – יצחק אברג'יל. כולם, אבל כולם, קשורים לניסיון ההתנקשות של רוזנשטיין בכיכר פלומר ולפיגוע הפלילי ביהודה הלוי. הנה יש לך הזדמנות להגן על עצמך".
אברג'יל השיב: "לא רוצה לענות. השופטים מוזמנים לטפל בסעיף האישום הזה כראות עיניהם". לאחר שסירב לענות על שאלות, אמר לו השופט: "סיפרת ברהיטות במשך 11 שעות, ועכשיו פתאום אתה לא רוצה לענות? זה מוזר. יש לזה הסבר?". אברג'יל השיב: "אין סיבה, לא רוצה לענות". השופטת אמרה לו: "זה לטובתך כדי שתוכל להתגונן. יש משמעות לכך שאתה לא עונה. התובע נותן לך הזדמנות". העבריין ענה: "הבנתי, ואני לא רוצה לענות". אברג'יל אמר מאוחר יותר לתובע: "בגיהינום יהיה לנו הרבה על מה לשוחח".