ענת קם שנדונה לארבע וחצי שנות מאסר בגין מסירת מסמכים מסווגים לכתב הארץ, אורי בלאו, יכולה לנשום מעט לרווחה אחרי שבית המשפט קבע היום כי היא זכאית לפיצוי בגין הפרת החיסיון העיתונאי. קם התפרסמה כשבעת שירותה בצה"ל כעוזרת ראש לשכת מפקד פיקוד המרכז אגרה 2,085 קובצי מחשב שבחלקם מסמכים סודיים ומסרה את רובם לעיתונאי אורי בלאו. לאחר חשיפת הפרשה היא הודתה והורשעה, במסגרת עסקת טיעון בעבירות של ריגול חמור ומסירת ידיעה סודית ללא היתר, וריצתה עונש מאסר.
 
לטענת קם, עיתון הארץ עבר על האתיקה המקצועית בכך שלא שמר על המקור חסוי. בית המשפט פסק כי "בלאו פעל מבלי לציין בפני האחראים עליו כי הוא מחזיק בידיו כמות גדולה של מסמכים. בלאו מידר את האחראים עליו בעיתון באשר להתנהלותו מול התובעת וכך עשה גם כשהגיע להסכמות עם השב"כ".
עם זאת, בית המשפט קבע כי "התובעת הסתכנה מרצון, בחרה שלא ליטול עורך דין, החשידה את עצמה והפלילה את עצמה מרצונה".
 

בית המשפט קבע כי עיתון הארץ והכתב נושאים באחריות כלפי התובעת בעילה הנזיקית והחוזית ופסק לה 75 אלף שקל פיצויים. עו"ד אילן בומבך, בא כוחה של ענת קם, יחד עם עו״ד יריב רונן ממשרד אילן בומבך ושות׳: "זהו פס"ד תקדימי המסדיר את האחריות של העיתון והעיתונאים כלפי המקורות שלהם. החלטת בית המשפט עשתה צדק עם התובעת והעבירה מסר חד משמעי שלא ייתכן שעיתונאים ייהנו מהתהילה בעוד המקורות שלהם משלמים את המחיר".
 
לדבריו, "בזמן שאורי בלאו בילה בלונדון והפר את ההסכמים שעשה עם שלטונות החוק, ענת קם בילתה במרתפי השב"כ. עיתון הארץ לא הזהיר אותה ולא צייד אותה בעורך דין. הצעירה שסמכה על העיתונאי המנוסה מצאה את עצמה מתמודדת עם האשמות חמורות וקשות. הארץ ובלאו ניצלו את ענת קם והשליכו אותה כשהיא פצועה ומדממת לצידי הדרך. הם גילו את המסמכים עצמם וכך הגיעו בנקל למקור. אני שמח שבית המשפט קבע שיש אחריות ומאמין כי בשלב השני בו יידרש בית המשפט להיקף הפיצויים הוא ישקלל באופן הראוי את הניסיון של הארץ ובלאו להתנער מאחריות תוך פגיעה אנושה בענת קם".