עורך הדין איתמר בן גביר התראיין הבוקר (שני) לכאן ב' והתייחס למעצר הנערים החשודים בפרשת הטרור היהודי החמורה שישנו צו איסור על פרטיה המלאים. "מה שאני אגיד כאן לא קשור לימין או לשמאל", אמר בן גביר, "לפני כשבוע נחשפו קלטות ב'עבודה' מהחקירה של צ' שלא האשימו אותו ברצח אלא בהשחתת רכוש. אני זוכר שאמרו 'למי אתם רוצים להאמין, לבנט או לבן גביר' ובסוף בית המשפט האמין לבן גביר. החשש שלי הוא שיעשו לעצורים מה שעשו לו. הרעיבו אותו, איימו עליו, הכניסו אותו לתא עם עצירים בגירים ואמרו לו 'נאנוס אותך', 'נרצח אותך'. זאת אותה התנהלות".



"שיתנו לי להיפגש עם החשוד כעורך דין", הוסיף בן גביר, "אם אין מה להסתיר והכל נעשה לפי חוק שייתנו לי להיפגש עם הילדים האלה כמו שנותנים למחבלים. לא ישנתי בלילה כי מתעללים בו ומפעילים עליו לחצים. במדינה דמוקרטית צריך לנהל חקירה בשקיפות. הבוקר יהיה במחוז מרכז דיון לאפשר לי להיפגש איתו ולפקח לפחות על הבריאות שלו, אבל אני אומר לך שאנשי השב"כ הוכיחו שבמאבק שלהם מול נוער הגבעות אין להם קווים אדומים. בית המשפט נרדם בשמירה". 


שלושה צעירים נעצרו אתמול ביהודה ושומרון על ידי כוחות שב"כ בחשד למעורבות בפרשה הביטחונית החמורה. כוחות משטרה ושירות הביטחון הכללי פשטו על ישיבה בשומרון ועצרו קטין יהודי. בצעד חריג, לקטין הוצא צו האוסר עליו לפגוש בעורך דינו והוא הועבר לחקירה.

כזכור, ביום חמישי חשפה התכנית "עובדה" הקלטות מתא המעצר של קטין שנעצר בפרשת "דומא" ונחקר בחשד לעבירות רכוש. בהקלטות נשמעים מדובבים שוטרים שמפעילים על הקטין לחצים קשים, מאיימים עליו, מכניסים אותו לשירותים ולוקחים ממנו אוכל. 

כזכור, ב-31 ביולי 2015 נזרקו בקבוקי תבערה על שני בתי מגורים בעיירה הפלסטינית דומא, כ-25 ק"מ דרומית-מזרחית לשכם. כתוצאה מן השריפה שפרצה נספו בני הזוג סעד וריהאם דַוָואבְּשֶה ובנם הפעוט בן השנה וחצי עלי סעד דוואבשה. בן המשפחה הנוסף, אחמד דוואבשה בן ה-4, נפצע קשה. על קירות הבית שהוצת רוססו כתובות בעברית. ביולי האחרון דחה בית המשפט העליון את ערר המדינה וקבע כי הקטין הנאשם ברצח בני משפחת דוואבשה ישוחרר למעצר בית. הערעור הגיע לאחר שבית המשפט המחוזי בלוד הורה על שחרורו של הקטין. השופט עמי קובו החליט כי הצעיר, שישב במעצר כשנתיים וחצי, ישהה במעצר בית בפיקוח אלקטרוני ועם שני מפקחים בכל רגע נתון.

לאחרונה אירעו מספר פשעי שנאה ביו"ש. בחודש שעבר הושחתו כלי רכב רבים בכפר עסירה א-שמאלייה, ובאוקטובר נרצחה עאישה ראבי בת ה-47 מהעיר בידיא, לאחר שעל פי החשד מתנחלים השליכו אבנים לעבר רכבה והביאו למותה.