בתשובה לעתירתו של עו"ד שחר בן מאיר בה טען כי אסור לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפנות לממשלות זרות ולבקש שיפסיקו לתקצב עמותות ישראליות גילה לראשונה משרד המשפטים באמצעות עו"ד ענת אסיף כי בעת ששהתה בישראל אנגלה מרק, קנצלרית גרמניה, פנה אליה נתניהו וביקש כי תפסיק לממן עמותות אשר פוגעות, לדעתו, במדינת ישראל. בתשובה לטענה כי המעקב של נתניהו או מי מטעמו אחרי עמותות מנוגד לחוק נכתב כי התשובה תינתן במסגרת מענה לעתירה העומדת בבג"ץ בנושא זה.



היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הורה לפני כשבועיים לראש הממשלה נתניהו כי עליו לחדול מאיסוף מידע מרשת האינטרנט נגד עמותות שמאל ישראליות או על מקורות המימון שלהן. מנדלבליט הוסיף והורה כי כל מידע כזה שכבר נאגר ונאסף חייב להימחק מיידית. לטענת מנדלבליט כל איסוף מידע שכזה חייב להיות מגובה בחוק המסמיך את הממשלה לעשות כן, אולם מבירור שנערך עלה כי הסמכה זו איננה קיימת. 

לפני כשלושה חודשים פרסם משרד ראש הממשלה את ההודעה הבאה, בה נכתב "בעקבות מאמצים מדיניים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, האיחוד האירופי הודיע שיפסיק לאלתר את המימון וההתקשרות עם העמותה הפועלת בישראל "המועצה להגנה על החירויות", שמערערת על זכות קיומה של מדינת ישראל ופועלת להשחרת פני המדינה בעולם". נתניהו הגיב בהודעה הרשמית כי "זוהי רק ההתחלה. נמשיך לפעול בנחישות נגד ארגונים שפועלים לעשות דה לגיטימציה למדינת ישראל ושחותרים להשחיר את שמה של המדינה ושל צה"ל ברחבי העולם".