דרמה בדיון שנערך הבוקר (שלישי) בבית המשפט המחוזי בלוד. השופטת מיכל ברנט קבעה כי כלל ההודאות שמסר הנאשם בהצתת כנסיית הדורמציון לא קבילות. הנאשם נחקר לפני שלוש שנים במסגרת פרשת 'דומא' בחשד להצתת כנסיית הדורמציון בירושלים והצתת רכב ומחסן תבואה בכפר עקרבא.



השופטת קבעה כי "‏מהרגע הראשון זכה הנאשם ליחס מנוכר מצד החוקרים. העבירות בהן נאשם הנאשם חמורות אך נפגעה זכותו של הנאשם להליך הוגן". כזכור במהלך מעצרו של הנאשם הפעילה המשטרה כלא מדומה כאשר מדובבים שוטרים שהיו בתא עם הנאשם הרעיבו את הנאשם, השפילו אותו, איימו עליו ברצח ובאונס עד שנשבר והודה במעשיהם שיוחסו לו.



עו"ד איתמר בן גביר מסר בתגובה להחלטת בית המשפט כי "זהו יום חשוב לדמוקרטיה הישראלית. הגיע הזמן שבשירות הביטחון הכללי ובמשטרה ידעו שגם לנערי גבעות יש זכויות יסוד. בתיק הזה נחצו כל הקווים האדומים ואני שמח שבית המשפט קיבל את טענותינו ופסל את ההודאות".



לפני כשנה וחצי ענה השב"כ בתגובה לטענות כי נעשו מעשים חמורים על מנת לחלץ את ההודאות מהקטין כי "כנגד צ' הוגש כתב אישום המייחס לו שורה של עבירות חמורות שאותן ביצע ממניע גזעני, ובכלל זה חברות בארגון טרור, קשירת קשר לפשע ומעשי הצתה. הטענות ביחס לשימוש באמצעים פסולים בחקירתו של צ' הן שקריות ומשוללות כל יסוד. יובהר, כי חקירתו של צ' התנהלה תחת פיקוח הדוק של פרקליטות המדינה ושל בתי המשפט בערכאות השונות".

שלושה צעירים נעצרו ביום ראשון האחרון ביהודה ושומרון על ידי כוחות שב"כ בחשד למעורבות בפרשה ביטחונית חמורה שפרטיה אסורים לפרסום. כוחות משטרה ושירות הביטחון הכללי פשטו על ישיבה בשומרון ועצרו קטין יהודי. בצעד חריג, לקטין הוצא צו האוסר עליו לפגוש בעורך דינו והוא הועבר לחקירה. עו"ד עדי קידר מארגון חוננו שמייצג את הנער אמר כי "נראה שבשב"כ ובפרקליטות לא מפנימים את המסקנות מהחקירות הביטחוניות האחרונות ומהביקורת שמופנת כלפיהם, ומנסים רק בדרכים אלימות ובלתי קבילות לחלץ הודאות מנערים צעירים. גם הפעם נעצר קטין, צעיר, כאשר נמנע ממנו מפגש עם עו"ד באופן חריג. בזמן הקרוב נפנה בדחיפות לבימ"ש בכדי לבקש שיאפשרו לראות את הנער ולעקוב אחר מצבו".

ביום חמישי חשפה התכנית "עובדה" הקלטות מתא המעצר של קטין שנעצר בפרשת "דומא" ונחקר בחשד לעבירות רכוש. בהקלטות נשמעים מדובבים שוטרים שמפעילים על הקטין לחצים קשים, מאיימים עליו, מכניסים אותו לשירותים ולוקחים ממנו אוכל.



ב-31 ביולי 2015 נזרקו בקבוקי תבערה על שני בתי מגורים בעיירה הפלסטינית דומא, כ-25 ק"מ דרומית-מזרחית לשכם. כתוצאה מן השריפה שפרצה נספו בני הזוג סעד וריהאם דַוָואבְּשֶה ובנם הפעוט בן השנה וחצי עלי סעד דוואבשה. בן המשפחה הנוסף, אחמד דוואבשה בן ה-4, נפצע קשה. על קירות הבית שהוצת רוססו כתובות בעברית. ביולי האחרון דחה בית המשפט העליון את ערר המדינה וקבע כי הקטין הנאשם ברצח בני משפחת דוואבשה ישוחרר למעצר בית. הערעור הגיע לאחר שבית המשפט המחוזי בלוד הורה על שחרורו של הקטין. השופט עמי קובו החליט כי הצעיר, שישב במעצר כשנתיים וחצי, ישהה במעצר בית בפיקוח אלקטרוני ועם שני מפקחים בכל רגע נתון.