מורה בבית ספר מהשפלה נעצר בשבוע שעבר בחשד לביצוע מעשים מגונים בתלמידות בבית הספר בו לימד, כך הותר היום (שלישי) לפרסום. על פי החשד המורה ביצע מעשים מגונים בלפחות שתיים-שלוש תלמידות, תוך ניצול יחסי מרות. התלמידות הביאו את המעשים לידיעת הוריהן ואלה שיתפו את בית הספר, שבשיתוף פעולה עם ההורים, הגישו תלונה למשטרה.



מעצרו של המורה הוארך מעת לעת והיום שחרר אותו בית משפט השלום בראשון לציון למעצר בית בן שבעה ימים בתנאים מגבילים. מעמד הדיון היום, התיר בית המשפט את פרסום הפרשה, מבלי לחשוף את שמו ופרטים מזהים של החשוד. החקירה נמשכת. 



המועצה לשלום הילד הגיבה למעצר המורה ומסרה: "מוסדות החינוך אמורים להיות מקום בטוח עבור התלמידים השוהים בהם. פעם אחר פעם אנחנו נחשפים למקרים של חשד לביצוע עבירות מין על ידי אנשי צוות בתלמידים. יש לבחון האם מעגלי ההגנה שאמורים למנוע פגיעה חמורה כל כך בתלמידים אכן פועלים כנדרש. כ-70 תיקים נפתחים בממוצע מידי שנה בגין עבירות מין מצד עובדים במוסד החינוכי נגד תלמידים. זהו נתון בלתי נסבל ואי אפשר לקבל אותו".  

"בדיקת המרשם הפלילי של העובדים במוסדות החינוך חייבת להיות מעגל ההגנה הראשון והמיידי על התלמידים בגנים ובביה"ס. כבר למעלה משנה אנחנו דוחקים במשרדי הממשלה השונים ובראשם במשרד החינוך להקים מערכת התראה מיידית שתקפיץ מידע על עובדי מוסדות החינוך, שנחקרו, שנעצרו או הוגש נגדם כתב אישום. אבל המהלך הזה טרם הושלם. משרד החינוך חייב להשלים לאלתר את מהלך הקמת מנגנון ההתראה ולהבטיח לכלל תלמידיו את זכותם הבסיסית ביותר, הזכות להגנה".

אחד ההורים סיפר ל"מעריב" כי הטיפול במקרה היה כהלכה: "שיתפו אותנו בפרטים מהרגע הראשון והתלמידות מטופלות כראוי. אם הייתי חושב שיש פה מחדל או שמישהו נהג לא כשורה הייתי אומר אבל לא היה פה מחדל. הנהלת בית הספר מיד עדכנה את ההורים והתלמידות והמשפחות מטופלות".