בבית המשפט המחוזי תל אביב המשיכה חקירתו הנגדית של יצחק אברג'יל הנאשם בפרשה 512, על ידי התובע עו"ד ניסים מירום. מירום החל לחקור את אברג'יל על סעיף השמיני בו הוא מואשם. על פי כתב האישום, בקיץ 2003 נפגש עד המדינה י"מ עם אברג'יל בדירת מסתור בספרד. בפגישה אמר אברג'יל שבבעלותו 12 טון סם מסוג חשיש במרוקו וכי הוא מעוניין להוציאם לספרד ומשם לקנדה, ושווי העסקה עמד על לא פחות מ-117,600,000 ש"ח. בהמשך לכך פעל אברג'יל עם שותפיו כדי להוציא את העסקה לפועל. במהלך החקירה הודה לראשונה אברג'יל בסעיף זה, אלא שלטענתו הוא רק תיווך בעסקה. התובע טען שכעת הרשעתו וודאית.  
התובע: "אני אציג לך תיזה, יושב אצלך בבית ואתה רוצה להציע לי 'עבודה', משהו פלילי. אתה תציע לי אותה בבית או שתקרא לי החוצה ותציע לי את זה בחוץ?".
אברג'יל: "תלוי מאוד, תלוי איזה בית, ייתכן שאסכים בתוך הבית ואז אלחש לך בתוך האוזן". 

התובע: "ואם זה שלושה עבריינים?"
אברג'יל: "אני לא רוצה לענות לך על שאלות תיאורטיות".
התובע: "תספר לי איך י"מ מגיע אליך לפורט באנוס?"
אברג'יל: "לא הגיע אליי. סתם שיחת חולין. היו שם 6-7 אנשים. ישבנו וצחקנו. י"מ סיפר שהשתחרר מבית סוהר". 
התובע: "אתה נופל על הבית של בוזגלו בלי התראה מראש. נופל שם יצור חדש שאתה לא מכיר, ומיד מתחילה עסקה".
אברג'יל: "שום עסקה, אווירה של מסיבה, הוא דיבר על מרוקו, אשתי והמשפחה שלי היו צריכים להגיע למרוקו, אמרתי לו שאם יש לו קשרים במרוקו שיראה אם יכול לדאוג לי לבית בתלג'יר כי זה קרוב לקזינו של זילכה ויש שם אוכל כשר. בסוף אשתי לא רצתה להביא את הילדים כי היא פחדה ממרוקו. אחרי כמה דקות י"מ התיישב לידי ואמר לי שהוא רוצה לדבר איתי. לקחתי אותו לחצר..."
התובע: "מי עוד האנשים שפתאום הגיעו לבית?"
אברג'יל: "י"מ, ציון אלון, זה מה שאני זוכר. אבל היו עוד כמה אנשים. ואז י"מ מספר לי ששדדו את האנשים שלו בארצות הברית, שלקחו לו 300 אלף כדורים. שאל אותי אם אני מכיר את סמי אטיאס, עניתי לו שאני לא מכיר והתחלתי להתעצבן שהוא שואל יותר מדי שאלות. י"מ ביקש עוד ג'סטה הוא אמר שיש לו כמות גדולה של חשיש. הסתכלתי עליו ואמרתי לו: "אתה רציני, מה לי ולזה? אין לי קשרים לזה". אמרתי לט': "תראה את החנטריש הזה מה הוא מציע לי". ט' אמר לי: "דווקא חבל, יש לו חומר טוב, זה כדאי". יצאתי עם י"מ החוצה ואמרתי לו: "אני לא מעוניין, אבל הנה ט' תסגרו ביניכם".
התובע: "אתה אמרת בחקירה הראשית שאמרת לט': "תראה את השוטר הזה, תראה את המניאק הזה". מה זה "מניאק"?"
אברג'יל: "זה אדם שאתה לא מכיר ומתחיל לדבר איתך על פשעים. אחד שאסור להתערבב איתו. אמרתי לט' שיכול להיות שזה שוטר אבל הוא לא פחד.

התובע: "עשית תיווך בעסקת סם, לקחת שני אנשים שלא מכירים ולא נפגשו ביניהם ותיווכת ביניהם על עסקת סמים ענקית. זה נקרא תיווך בעסקת סם". 
אברג'יל: "אם זה היה יוצא לפועל, כנראה שגם הייתי לוקח".
התובע: "זהו, הורשעת"
אברג'יל: "לגבי החשיש, אני לא רואה שיש מישהו בקהל שחושב שזו עסקת סמים. רוב האוכלוסיה מעשנת חשיש, בזה אני לא רואה בכלל פשע". 
התובע: "זו התשובה שלך? בוא אני אציע לך משהו. זה נראה רע מאוד כי אתה משקר בכל שאלה. אתה טוען שאתה לא סוחר בסמים ועכשיו אתה מודה. אני לא נבנה מהשקרים שלך ואני לא רוצה להתבסס עליהם. אציע לך הצעה שלא תוכל לסרב לה. רוצה לשמוע?".
אברג'יל: "לא"
התובע: "יופי אז אציע לך. קמתי בבוקר ושאלתי את עצמי למה הוא מודה בעסקאות סמים למרות שהוא טוען רשמית שהוא לא סוחר בסמים. אתה משקר בכל שאלה, לדעתי אתה משקר כדי להציל נאשמים אחרים. המשפט אומר שאם אתה משקר, אז אתה שקרן ואז אתה משקר גם בניסיון החיסול בגני התערוכה ובחיסול ביהודה הלוי. אני מציע לך, להוריד את המניע לשקר. אני לא אעקוץ אותך. אהיה גלוי איתך, מה שאני מציע זה אמיתי. זה ישרת את האמת. זה נרשם בפרוטוקול. הגרסה שלך לא עומדת, כי רואים שאתה משקר. קח את ההצעה שלי: תודה שאתה סוחר סמים, אל תעיד נגד השותפים שלך, אני מתחייב שלא אשתמש בהודאה שלך נגדם. התחייבות שלי".

אברג'יל: "יש חקירה, יש עדות, יש עדים, תחקור". 
התובע: "כלומר, הטענה שלך היא עורבא פרח. זה לא כי אתה חושש להפליל אחרים. הצעתי לך שלא תצטרך להפליל אחרים, וסירבת. הצעתי לך הצעה ואתה סירבת. המשמעות היא ברורה: הסיפור הזה שאתה לא מעיד כי אתה לא רוצה להפליל את החברים שלך, הוא לא אמת, כי הצעתי לך את המקסימום שתובע יכול לתת. הצעתי לך שהעדות שלך לא תפליל את החברים שלך".