ראש הnמשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שבת) בסרטון בחשבון הפייסבוק שלו לאפשרות כי היועמ"ש אביחי מנדלבליט יחליט על הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע בתיקיו. "לא מתחילים בשימוע לפני בחירות, אם לא מסיימים את השימוע עד הבחירות", אמר נתניהו.



בסרטון פנה נתניהו לעוקביו והשווה בין ההליך המשפטי לכריתת יד: "תשמעו קטע, אדם הולך ברחוב במדינה מזרח תיכונית מסוימת עם כתף תפורה ופרוטזה מדלדלת. שואלים אותו מה קרה? הוא אומר, 'הורשעתי בערכאה ראשונה בגניבה'. שואלים אותו, ומה קרה אחר כך? הוא משיב, 'זוכיתי בערעור'. מישהו יכול להחזיר לו את היד?" בשלב זה, רה"מ פנה למצלמה והוסיף: "מישהו יכול להחזיר לכם את הבחירות? לא מתחילים בשימוע לפני הבחירות, אם לא מסיימים את השימוע עד הבחירות". 

בתוך כך, לפי סקר שנערך עבור התוכנית 'פגוש את העיתונות' של חברת החדשות, 64% מהציבור סוברים כי היועמ"ש מנדלבליט צריך לפרסם את החלטתו בדבר הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע נגד נתניהו, לפני הבחירות הקרובות. עוד לפי הסקר, 22% חושבים כי מנדלבליט לא צריך לפרסם את החלטתו ו-14% אינם יודעים.

 
 
יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, פרסם סרטון ברשתות בתגובה לדברי נתניהו ואמר: "תשמעו קטע, ראש הממשלה חושב שאנחנו בסעודיה. מישהו יכול להחזיר לנו את השפיות? אם למישהו יש כתב אישום הוא לא יכול לרוץ לבחירות". יו״ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג, הגיבה גם היא לרה"מ ואמרה: "נתניהו תרגע אף אחד לא יוריד לך את היד. על שוחד פשוט שולחים לכלא".
כזכור, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט התייחס ביום חמישי ללחצים המופעלים עליו, משני הצדדים, בסוגיית חקירות תיקי ראש הממשלה והדגיש: “מערכת אכיפת החוק תמשיך לפעול אך ורק לטובת המדינה ולשמירה קפדנית על שלטון החוק”. היועמ”ש, שנאם בכנס משפטי שעוסק בדמוקרטיה וזכויות אדם שנערך במלון "דן כרמל" בחיפה, התייחס לאמירתו של יו”ר הקואליציה ח”כ דוד אמסלם (הליכוד), שלפיה מיליוני בני אדם ייצאו לרחובות אם יוגש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו: “קיימות אמירות חסרות אחריות, למשל שמיליוני אנשים לא יקבלו החלטה כזו או אחרת, אבל אין ביניהן לבין האמת ולא כלום, והן חסרות אחריות למדינה ולעם שלנו”.
 
על חקירות ראש הממשלה והטיפול בהן הדגיש: “אחריותנו לחתור לחקר האמת, לקבל החלטות צודקות נכונות וישרות - רק הראיות ידברו. נמשיך לעשות את זה במהירות האפשרית בלי להתפשר על תוכן ועל איכות ההחלטה”. 
 
באותו ערב פרסם ראש הממשלה סרטון שבו התייחס לשמועות על הזמנתו לשימוע עוד לפני הבחירות ואמר: “במשך שנים מפעילים מפגיני השמאל והתקשורת לחץ בריוני ולא אנושי על היועץ המשפטי לממשלה כדי שיגיש נגדי כתב אישום בכל מחיר - גם כשאין כלום. הלחץ הזה מגיע לשיאו בימים אלה. מנסים לכפות על היועץ להתערב התערבות גסה בבחירות על ידי הזמנתי לשימוע - כשידוע מראש שלא ניתן לסיים את השימוע עד הבחירות”.