ירון בצלאלי, אביה של החיילת הילה בצלאלי ז"ל, שנהרגה כזכור בזמן ההכנות לטקס המשואות בהר הרצל, הגיב היום (ראשון) לעונש של המהנדס אורן ורשבסקי, אשר קיבל היום את גזר הדין לפיו מעשיו יעלו לו בתשעה חודשים של מאסר במקום עבודות שירות. ירון בצלאלי התראיין ב-103FM לאחר גזר הדין והגיב בסיפוק בראיון לאיילה חסון.



 "אנחנו נשאר עם הכאב החיים. בהיבט המשפטי הוא היה צריך לקבל יותר אך אני מבסוט על כך שהוא יהיה בבית סוהר וישלם. המהנדס אורן ורשבסקי ממהות בצע כסף לקח על עצמו להיות המהנדס של המדינה ושל עיצוב הבמה בטקס יום העצמאות. הוא היה אחראי על עצמו וקיבל היום תשעה חודשים בכלא. אני מודה למערכת המשפט שהחליטה לגזור עליו שיישב ושיחשוב על מה שהוא עשה לילדה שלי. בסוף הדיון ביקשתי לברר לגבי הרישיון שלו כמהנדס. הוא טוען שהוא הפך לחולה לנפש, חולה נפש לא יכול לחתום ולאשר בניינים בעוד שמהנדס יכול לחתום על כל בניין".


הוא לא ביקש סליחה?

"לפי דעתי הוא לא ביקש סליחה, אחרי שקיבל את גזר הדין העורך דין שלו ביקש מאיתנו סליחה אבל זה לא יעזור לנו".

הייתי מצפה מאותו מהנדס לבקש מחילה. הרשלנות גרמה למותה של בתכם
"הרשלנות גרמה למותה של ביתנו ולעצב רב במשפחה. הוא הרס משפחה שלמה והוא לא מבין את זה. עד היום שאנחנו הולכים ברחוב אומרים לנו 'איזה דבר מזעזע'. היום לפחות קיבלנו טיפת כבוד מהמדינה וממערכת המשפט. שיחשוב על מה שהוא עשה, הוא עוד לא הבין את זה. הוא הבין איך הוא הרס לנו את המשפחה. הוא לא מבין באיזה מצב אנחנו עומדים".
 
מדובר באותו מהנדס שהתקשרו אליו ואמרו לו לחזור מיד למקום העבודה כי משהו לא בסדר והוא אמר שהוא כבר בדרכו לילדים?
"כן, הוא אמר שהוא בדרך לילדים. כשהרימו את הגשר הוא עשה לפועלים סימן של 'לייק' עם האצבע כדי שירימו את הגשר. התקשרו אליו ב-14:15 שהגשר זז. הוא היה קרוב אבל אמר שהוא כבר בכביש בגין וצריך להוציא את הילדים. הוא היה יכול לומר שיעצרו את העבודה ושיוציאו את כולם עד שהוא בא".

איך הוא הסביר את זה במשפט?
"הוא טען שהוא לא קשור לזה".

יחסית לרשלנות העונש קל לא?
"העונש קל אבל לפחות הוא יישב בבית סוהר. אנחנו מתנחמים בזה שהוא יישב ויחשוב מה הוא עשה. הוא עשה נזק גדול לנו ולמדינה. להפסיד ילדה כמו הילה זה חבל.  היא תמיד שאפה לטוב".

אתם משתדלים למען הילדים האחרים? נכדים כבר יש?
"בדרך. הבן שלי התחתן. שום דבר לא יכול להיות חלופה להילה אך זה אירוע משמח. אחרי החופה דיברנו על הילה והזכרנו אותה. אין מה לעשות, היא בליבנו ובנשמתנו. אני מודה לשופטים שנתנו למהנדס את תשעת החודשים. מקווה שבזכות זה שהוא יישב בכלא מקרי ההתרשלות ירדו".