אמו של אחד החשודים שנעצרו במסגרת חקירת פרשת הטרור היהודי, סיפרה היום (ראשון) בכאן ב' כי בנה "עבר דברים מאוד קשים, שייחרטו בנפשו לאורך זמן ארוך מאוד", וטענה: "הוא לא קשור לזה, הבן שלי לא מחבל".



"הבן שלך נלקח מהישיבה, אתה לא יודע לאן, לא יודע מי, רק יודע שהוא נעצר", אמרה האם בפתח דבריה. "זה פחד מאוד גדול, חוסר אונים. לא ידענו מה אפשר לעשות. שאלתי אם מדובר בשב"כ, והבנו יחסית מהר שמדובר בשב"כ". 

לדבריה, אין לבנה קשר לפרשה: "מה שמעניין אותו זה ללמוד ולשמוח, כשהוא בא הביתה, חצי מהתיק שלו זה ספרים, וזה תמיד על הגב שלו. הוא ילד שמח, שמתנדב, שמנגן, עם המון חברים, ילד אהוב ואוהב את המשפחה. פשוט ילד רגיל לחלוטין. אני יודעת בוודאות גמורה שהוא לא קשור לשום דבר ממה שרוצים להעליל עליו. אין לו יד ורגל בדברים האלה, זה לא מעניין אותו בכלל. הוא ילד שקול, הוא לא ילד שעושה דברים כאלה".



"אבל את יודעת מה", המשיכה האם, "אני לא רוצה להסתיר פה שום. אם יש ילד שהוא חשוד במשהו, אני דורשת שיחקרו אותו, אבל על פי הצדק, על פי הכללים הלגיטימיים, בצורה הוגנת ומוסרית. זה מה שאני דורשת וזה לא מה שקורה עכשיו. אנחנו לא ראינו אותו, גם עורכי הדין - רק אתמול בלילה ראו אותו. משיחה מאוד קצרה איתו הבנו שהוא עבר דברים מאוד קשים, דברים שייחרטו בנפשו לאורך זמן ארוך מאוד. הוא נער בן 16, ואנחנו נחשפנו לעינויים הקשים שהיו פה בפרשת דומא. אנחנו לא יודעים מה באמת מעוללים לבן שלנו, האם הוא קשור לכסא, האם מדירים ממנו את השינה. אנחנו מפחדים מאוד, והדבר הזה מזעזע ונוראי, ואני לא מבינה איך דבר כזה יכול להתנהל פה". 

בהתייחס לתחושותיה בימים האחרונים, הוסיפה: "זה מאוד מאוד מעורבב. יש עליות וירידות בשבוע הזה. אני צריך חיבוק גדול גדול. אנחנו מרגישים תמיכה עצומה בהפגנה אתמול ובכלל. מצד שני, קשה לעצום עין, אני לא יכולה להתכרבל בשמיכה שלי שאני לא יודעת באילו תנאים מוחזק הבן שלי. שאף אמא לא תעבור את הדבר הזה".
מטפלים בטרור יהודי כמו בטרור ערבי. את מבינה את האמירה הזאת עקרונית?
"לא יודעת מה זה טרור יהודי, אני יודעת שהבן שלי הוא לא מחבל. אם אתם חושבים, את תחקרו אותו בצורה הוגנת. אני לא מכירה את החוק הזה שאי אפשר לראות עורך דין. לי ברור שמגיעה לו זכות להיפגש עם עורך דין. זה מה שאני דורשת. תחקרו צדק. הם מנהלים פה את העסק, ואנחנו פונים למשטרה ולאנשים שיכולים לפעול. אני פונה פה לראש הממשלה ולכל השרים. אנחנו מנסים לקבוע פגישה עם שרת המשפטים, מקווה שהיא תתקיים".
את דבריה חתמה באומרה כי "לא רציתי לדבר, אני אדם של בית, לא של חוץ. אני פשוט מבינה שזה לא סיפור אישי שלנו בסופו של דבר, וההוכחה לכך היא שיש עוד עצורים נוספים, ויש את השלושה הראשונה. לצערי אנחנו שמענו את הדברים האלה, ועכשיו הדברים צריכים לעבור דרכנו".