חודשיים וחצי אחרי שנמצאה גופתה של יארא איוב, הנערה בת 16 מגוש חלב שנרצחה, הגישה יום (שני) המשטרה הצהרת תובע נגד שני חשודים, צעיר בן 28 ונער בן 17. בית משפט השלום בנצרת האריך את מעצרם עד ליום חמישי אז צפויה הפרקליטות להגיש נגדם כתב אישום.



כזכור, גופתה של איוב נמצאה ימים ספורים לאחר שנעלמה, עם סימני אלימות עליה. שוטרים שעסקו בחיפושים אחרי הנעדרת גילו, לתדהמתם, רגל אדם שבצבצה מפח אשפה. הם הזעיקו למקום את חוקר המעבדה לזיהוי פלילי כדי לקבוע את זהותה. במהלך החקירה עצרה המשטרה מספר חשודים, כולם בני אותה משפחה. 


 
עו"ד חאתם עדאל, עורך דינו של הקטין - אחד החשודים ברצח יארא איוב: "לקח לפרקליטות ולמשטרה הרבה זמן עד שהחליטו כנראה להגיש כתב אישום. אחרי שיוגש, אנחנו נלמד את החומר ונגיב בהתאם. מרשי כמובן מכחיש כל קשר לפרשה, וקשה לי להאמין בשלב זה על סמך מה הפרקליטות החליטה להגיש כתב אישום נגדו".
 
נורה מחמוד, דודתה של יארא, סיפרה ברשת ב' על היום בו אחייניתה נעלמה: "שמעתי צעקות בלילה, ראיתי את אחותי צועקת לבת שלה ואומרת 'יארה, בואי אלי', והתחלתי לבכות. היא בקופת חולים, היא לא מרגישה טוב". 
 
מה סיפרו לכם?
"הכל תחת איסור פרסום. שמעתי שיש כתב אישום, ואנחנו מחכים שייצא הצדק לאור, שכל העולם יידע מה קרה, זה סיפור נוראי. אנחנו מכירים את האנשים שלנו, אלה שכנים של המשפחה, חברים של המשפחה. אחד מבוגר והשני עבד אצלו, בן דוד שלו. עד עכשיו לא מעכלים מה שקרה. כל הכפר לא מעכל מה שקרה, כולם מחכים שהצדק ייצא לאור. מה קרה? ילדה בת 16, מה קרה? כולם מופתעים מהדבר הזה. בסוף מצאו אותה זרוקה בפח זבל. הרגו אותנו פעמיים. פעם שהרגו אותה, ופעם שנייה בפח זבל. איך בן אדם יש לו לב לעשות דבר כזה".
 
"אבא שלה לא הצליח לישון בלילה, אמא שלה קמה כל בוקר וקוראת ליארא שתקום לבית הספר בשעה שבע. אני לא יכולה לחזור הביתה, קשה לי. מחכים שהצדק ייעשה. הם יודעים מה הם עושים, אנחנו מודים למשטרת ישראל על הימים והלילות, הם יודעים הכל. אנחנו במדינה שהיא חזקה, הם עבדו כמו שצריך, ועבדו קשה. הם סבלו איתנו, הם היו עצובים. בכל דבר".

תספרי לי קצת עליה.
"יארא היתה תלמידה נהדרת, היא תמיד עזרה לשכנים לכולם. כולם אוהבים אותה. בחג המולד היא עזרה לכולם. עד עכשיו לא מאמינים למה שקרה. זה סוף העולם אם זה קרה בגוש ח'לב. יש פה שכנים, בני אדם נהדרים. אף אחד לא מעכל עד עכשיו. יש לי רק בקשה אחת, שיהיה חוק חדש שמי שיהרוג - ייהרג. אחותי תמיד ביקשה דבר כזה. עונש מוות".

דודה של יארא
, סלאח מחמוד, סיפר יום לאחר מציאת גופתה, על אחייניתו: "היא היתה ילדה חמודה ולא היו לה שום בעיות. לדבריו, לא היו ליארא אויבים. "אנחנו אוהבים ומכבדים את כולם", הסביר, "היא היתה בחורה נחמדה, ילדה טובה בת 16, ומה היא הספיקה כבר לעשות בחיים?".