פרשת הטרור היהודי: הורי החשודים העצורים על ידי השב"כ בחשד לרצח הפלסטינית עאישה אל ראבי מקיימים הערב (שני) מסיבת עיתונאים מיוחדת בה תקפו בחריפות את השב"כ. עורך הדין חי הבר טען בפתח מסיבת העיתונאים כי "השב"כ לא הפיק לקחים באשר לשיטות החקירה של הנערים. מתפלא על הספינים על שריפת הדגל, שמכתימים ציבור שלם. אנחנו קובלים על האיסור להיפגש עם עורכי דין, הנערים מכחישים את המיוחס להם וחלקם שומרים על זכות השתיקה".



עוד הוסיף, כי "כל הזכויות של העצורים נפגעות. אם יש לשב"כ ראיות כפי שנטען - מדוע להפעיל על הנערים לחץ? יש להחזיר להם את הזכויות". הורה לתלמיד בישיבה בה למדו הנערים אמר כי "השב"כ, מרוב תסכול על הכישלון שלו, מנסה להכפיש את הישיבה ואת הנערים".



אחד ההורים במסיבת העיתונאים טען כי "אין דבר כזה 'טרור יהודי. שירתתי בצבא. תמיד שירתתי, יש לי גם בן שמשרת בצה"ל. אני מחנך ואף אחד לא יכול לטעון שאנחנו 'טרור יהודי'".

אב נוסף אמר כי "אני חושש כי אחרי מה שהם עוברים עכשיו, הנערים יהיו זקוקים לטיפול פסיכולוגי בעקבות הטראומה שהם חווים. זה כמעט ודאי. הם עוברים מערכה קשה מאוד של גינויים והשפלות והנמכת הנפש". לאחר מכן, פנה לראש הממשלה נתניהו ואמר כי "אתה מופקד על השב"כ ואתה צריך להפסיק עם זה. אנחנו דורשים בתוקף את הפסקת העינויים ולהתייחס לילדים שלנו ככל אדם".

הרכב של עאישה אל ראבי שנפגע מזריקת האבנים. צילום: חברת החדשות

 
אחת האמהות במקום אמרה כי "הבן שלי עצור כבר שמונה ימים, אתמול זכיתי בפעם הראשונה לראות אותו. הוא בן 16 בסך הכל, הייתי מזועזעת מאיך שנראה בבית המשפט. ילד שתמיד היה עם חיוך, היה הפעם רצוץ, עייף, מותש, בקושי חייך. פשוט הזדעזעתי. הוא סיפר לעורך דינו על דברים קשים שעבר. הילדים שלנו חשודים ולגיטימי לחקור, אבל בצורה כזאת? הוא סיפר לעורך דינו שירקו עליו, קשרו אותו, סיפרו לו בדיחות מיניות גסות ותוכן מיני מזעזע. הוא לא היה חשוף לדברים האלה אף פעם, והשמיעו לעברו מילים גסות ובוטות כמו לאחרון הפושעים. אני מזועזעת".

בסיום דבריה, פנתה האם גם היא לראש הממשלה נתניהו: "אדוני ראש הממשלה איך אתה שותק? אתה מסכים לזה?".
 
אב נוסף סיפר כי "לקחתי היום את ילדי הקטן לפסיכולוג, והוא היה בטוח שחוטפים אותו. אתמול ראיתי את הילד שלי שנעצר. הוא נראה ילד כבוי, ילד חיוור, לא האמנו שזה הבן שלנו. הוא סיפר לעורך הדין שהיה קשור יום שלם לכיסא באזיקים, כשחוקרים צוחקים עליו, יורקים עליו ועושים עליו מניפולציות רגשיות הכי קשות". 
 
האב טען עוד כי בעת האירוע של זריקת האבנים, החשודים היו בסעודת שבת. עוד סיפר, כי "הרב רצה להעיד על כך ובשב"כ ניסו למנוע את הצגת העדות". לטענתו,  "לילדים עם פאות מהתנחלויות אין כנראה זכויות אדם. במקום לחפש את הרוצח, רודפים את הילדים שלנו, אבל אף אחד לא ייתן את הדין על הסבל הנפשי והטראומות. הילדים שלנו חטופים, ואנו נרדפים. נתניהו, תעצור את הטירוף הזה. להפסיק את הרדיפה ושישוחררו היום".

תגובת השב"כ: "הטענה שנשמעה כאילו החשודים "נחטפו" הינה מופרכת. החשודים נעצרו מכוח צווי מעצר שהוצאו כדין לפני המעצר על ידי שופט ומיד לאחר מעצרם נמסרה הודעה על כך לבני משפחותיהם. מכוח החוק, נמנעה מהחשודים פגישה עם עורך דין למשך ששת ימי החקירה הראשונים, שכן הם נחשדים בפעולת טרור חמורה. זהו הליך שעמד בביקורת שיפוטית ואושר בבית המשפט. הנחקרים מוחזקים לפי נהלי שב"ס, בהפרדה מלאה מעצורים בגירים במתקן המעצר, כאשר גורמי החקירה פועלים על פי הנחיות גורמי הרפואה והטיפול בשב"ס".
 
עוד הוסיפו, כי "הנחקרים נבדקו ולא העלו כל תלונות מול גורמי הרפואה של שב"ס ולא מול בתי המשפט במסגרת דיוני הארכת המעצר ועררים שהתקיימו. במהלך שהותם סופקו לנחקרים על ידי שב"ס כלל צרכי הדת, לרבות ציוד תפילה ובגדים, ולרבות האפשרות לקיים פולחן דתי, כולל במהלך השבת. במהלך הדיונים שהתקיימו עד כה בעניין הנחקרים בבימ"ש השלום ובימ"ש המחוזי לא העלו הנחקרים טענות כלשהן אודות מצבם הרפואי או הנפשי או כל טענה בנוגע ליחס אליהם מצד גורמי החקירה".