בית המשפט המחוזי גזר היום (חמישי) 11 שנות מאסר על תושב מזרח ירושלים שתכנן לפגוע בראש הממשלה בנימין נתניהו ופיגועי טרור נגד יעדים נוספים. מחמד ג'מאל רשדה, בן 31 משועפאט, הורשע בעבירות של קשר לסיוע לאויב בזמן מלחמה, הכנה לביצוע מעשי רצח שהם מעשי טרור, ריגול וקשירת קשר לביצוע רצח. בית המשפט המחוזי בירושלים גזר עליו 11 שנות מאסר בפועל ושמונה חודשי מאסר על תנאי.



הנאשם הורשע במסגרת הסדר טיעון בכך שבהכוונת גורמי טרור מחו"ל, תכנן לבצע פיגועי טרור נגד מגוון יעדים, בהם פגיעה באישים בכירים - ראש הממשלה נתניהו, וראש עיריית ירושלים, ניר ברקת.



כמו כן, עלה כי רשדה תכנן פיגועי טרור נגד מבנים השייכים לקונסוליה האמריקאית וכנגד משלחת של נציגים קנדיים השוהים בירושלים במטרה לאמן את כוחות הרש"פ בגדה. בנוסף הוא הורשע בביצוע מהלכים מקדימים לאיסוף מודיעין אודות היעדים נגדם תכנן לבצע פיגועים, בהוראתו של פעיל הטרור מסוריה.



בחודש יוני, עם חשיפת החוליה ומעצרו של רשדה, פורסם כי החולייה פעלה בהכוונה מסוריה. בנוסף, עלה מהחקירה כי לטובת קידום חלק מהפיגועים, התכוונה התשתית להכניס לישראל פעיל טרור מירדן. 



עו״ד שחר מלול, פרקליטות מחוז ירושלים, אמר כי "גזר הדין מבטא את חומרת העבירות שביצע הנאשם אשר יש בהן כדי לפגוע בביטחון המדינה ובמרקם החיים העדין בישראל. הפרקליטות תמשיך לפעול בנחישות על מנת להביא למיצוי הדין עם כל מי שינסה לפגוע בביטחון מדינת ישראל ובתושביה". 



ניר ברקת הגיב לגזר הדין ואמר כי "אני רוצה להודות באופן אישי לשב"כ ולכוחות הביטחון שהביאו לדין את המחבל המתועב שתיכנן לפגוע בראש הממשלה בנימין נתניהו ובי. אמרתי אז, אומר גם היום: דבר לא ירתיע אותנו. נמשיך לפעול בנחישות, לפי תפיסת עולמנו, לחיזוקה של מדינת ישראל ובירתה הנצחית ירושלים"