כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד מוחמד אבו זיינב וקטין נוסף בגין רצח הצעירה יארה איוב בת ה-16 בגוש חלב לפני כחודש וחצי. מהחקירה התברר כי הקטינה נרצחה במאפייה הסמוכה המנוהלת על ידי הנאשם. הרצח בוצע בצוותא על ידי הנאשם מוחמד אבו זיינב והקטין בן ה-17.5.



רצח יארא איוב

בתום חקירה שבה נחקרו למעלה מ-150 עדים וחשודים עלה כי הנאשם מוחמד אבו זיינב במהלך חודשים ספורים, קודם ליום הרצח במספר הזדמנויות, נתן לאיוב כסף בסכומים של מאות שקלים בכל פעם, מסיבה שטרם התבררה למשטרה ולפרקליטות. כשמאס הנאשם בכך גמלה בלבו ההחלטה להמית את הקטינה. 



שוטרים שעסקו בחיפוש אחריה מיום הדיווח אודות היעדרותה ביום ה-24.11.2018, ערכו בדיקות בפחי אשפה ובסמוך למאפייה בכפר בפח אשפה הבחינו בגופת אדם יומיים לאחר מכן. 



בתום פעילות איסוף הממצאים והליך זיהוי הגופה באמצעות ועל ידי בני משפחה, התברר כי מדובר באיוב, אשר נרצחה על ידי שיסוף גרונה ופצעי דקירות נוספים שאותרו בפלג גופה העליון.



עו"ד עאדל דבאח, בא כוחם של הנאשמים, אמר כי הם מכחישים בתוקף את ביצוע הרצח. "ישנן שמועות רבות בסוגיה זו, אך לאחר שנקבל את חומר החקירה נלמד את התיק היטב, ונגיב בהתאם", אמר עו"ד דבאח, "אנחנו בטוחים שהם חפים מפשע".



אחמד אבו זיינב, אחיו של הנאשם, טען כי קרובו לא ביצע את הרצח. "אני בטוח בחפותו של אחי. כל כפר גוש חלב יודעים שהוא אדם עם מוסר, כמו כל המשפחה", אמר האח. "חפותו תוכח עם הזמן. אני לא רוצה שאחי יהיה קורבן, כמו הצעירים מסכנין שנכלאו על רצח שלא ביצעו במשך שלושים שנה, עד שהתברר שהם חפים מפשע. אני מבקש מכלי התקשורת לעמוד לצד המשפחה. אחי קורבן. נגרם לו עוול".



רב פקד עוזי הדר אמר על האירוע החמור: "המשטרה גבתה עדות מהאדם האחרון שהיה בקשר עם הנעדרת ביום שבת בשעות הערב. אותו אדם נעצר, הופך לחשוד, החוקרים חוקרים אותו בחשד לחטיפה ושיבוש הליכי חקירה וביום שני כוח משטרתי שעוסק בחיפושים מאתר בפח אשפה סמוך למאפייה שבה עובד החשוד".

"גופת קטינה במהלך אותו ערב מזוהה הגופה על ידי בני המשפחה כנעדרת. למעשה הקטינה נרצחה בצורה אכזרית בשיסוף גרונה ודקירות נוספות. באותו ערב החשוד נחקר כבר בעבירות רצח עם התקדמות החקירה משטרת ישראל עוצרת שלושה מעורבים נוספים בשלב הראשוני ומספר ימים לאחר מכן נעצר קטין נוסף בן 17.5 בחשד שיהיה שותף לביצוע הרצח בצוותא ביחד עם החשוד הבגיר".