בשל המלצת בית המשפט העליון החליט בית המשפט המחוזי להקדים ביום שישי את הדיון בהארכת מעצרו של הקטין החשוד ברצח הפלסטינית עאישה א־ראבי, תושבת בידיא, שנפגעה מאבנים שנזרקו לעבר מכוניתה. 

הדיון נקבע לשעה 12:30, אך מאחר שהחשוד לא הובא לדיון ולנוכח אי־הסכמת עורך הדין לקיים אותו ללא נוכחות העצור, הוא נקבע להיום בשעות הבוקר. 
מוקדם יותר דחה שופט בית המשפט העליון אלכס שטיין את בקשת הערר של הקטין להקדים את הדיון, אך עם זאת כתב בהחלטתו כי בשולי הדברים ראוי כי בית המשפט המחוזי ישקול את הקדמתו של הדיון.


הקטין החשוד, תלמיד ישיבת "פרי הארץ" ברחלים, זומן לחקירה עם נערים נוספים ששוחררו זה מכבר ממעצר, ולמעשה נותר החשוד היחיד והמרכזי בפרשת הטרור היהודי שנחשפה לפני כשבוע.

כזכור, בחודש שעבר נעצרו חמישה נערים בחשד לפעילות טרור יהודי, שבמסגרתה יידו אבנים לעבר הרכב שבו נסעה א־ראבי עם בעלה, פגעו בה והרגו אותה. לאחר המעצר טענו משפחותיהם לבעיות בחקירותיהם, ובשב"כ פרסמו הבהרה שבה טענו כי הכל נעשה על פי חוק והנערים לא עוברים עינויים.

בבוקר שלמחרת ביצוע הפיגוע, יום שבת, יצאה קבוצת פעילים ברכב מיצהר לישיבה ברחלים, כדי לתדרך נערים הלומדים בישיבה כיצד להיערך לחקירות השב"כ ולהתמודד עמן. עם מי שהגיעו לתדרך נמנה מאיר אטינגר, הנחשב לאחד ממנהיגי נוער הגבעות וליעד מרכזי של החטיבה היהודית בשב"כ. על יתר כל פרטי החקירה וזהות החשודים הוטל צו איסור פרסום. 

משירות הביטחון הכללי נמסר: "מאז תחילת המעצרים שב"כ מזהה מאמץ יזום ומתמשך מצד גורמים בעלי אינטרס להכפיש את הארגון ועובדיו וליצור דה־לגיטימציה לפעילותו. ניסיון זה ראוי לגינוי ולאי שיתוף פעולה, ואין בו כדי לרפות את ידי שב"כ מהמשך פעילותו לסיכול טרור באשר הוא טרור - יהודי או פלסטיני, וזאת תחת ערכים ממלכתיים ולמען ביטחון המדינה. יודגש כי חקירות השב"כ נעשות על פי הוראות החוק והפסיקה, נתונות לפיקוח של הפרקליטות ככל הנדרש ושל בתי המשפט וכך גם ביחס לחקירה זו”.

בתוך כך, משטרת ישראל הגישה כתב אישום נגד פעיל ימין שניפץ ביום חמישי שמשת רכב של שירות בתי הסוהר (שב"ס) במהלך הפגנה. מכתב האישום שהוגש נגדו עולה כי במהלך מחאת פעילי הימין שנערכה ביום חמישי סמוך לבית משפט השלום בראשון לציון ניפץ צעיר בן 18 מטלמון שמשת רכב של שב"ס בעת שיצא מהחניון התת־קרקעי של בית המשפט ובתוכו עצור. בסיום חקירה מהירה הגישה ביום שישי חטיבת התביעות של המשטרה כתב אישום נגדו בגין חבלה במזיד ברכב ובגין התנהגות פרועה במקום ציבורי.