כתב אישום הוגש ביום חמישי האחרון לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד מוחמד אבו־זיינב, בן 29 מגוש חלב, בגין רצח יארה איוב בת ה־16 מהכפר. ברצח הואשם גם נער בן 17. נשעאת איוב, אביה של יארה, אמר היום (ראשון) בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM כי הוא עדיין לא יודע מה היו הגורמים לרצח בתו.

"כל שאנחנו יודעים זה שהיא נכנסה למאפייה ולא חזרה", ציין, "אני לא יודע למה הם עשו לה את זה. הלוואי והייתי יודע".

היא לא אמרה לכם שהיא דואגת?
"שום דבר. לא אמרה לנו שום דבר. אין לה בעיות עם אף אחד".
 
מה מסבירים בכתב האישום?
"זה תלוי בימ"ר. הם שעשו את החקירות ולא אני".

ולא קיבלתם מהם איזושהי תשובה?
"שום דבר. עד עכשיו אני מחכה. אני יודע שהימ"ר אמור לדבר איתי ולומר בדיוק כיצד היא מתה".

רעייתך אומרת שהם מדאעש?
"מי שעושה דבר כזה הוא דאעש. זו ילדה בת 16. מה היא כבר עשתה? היא הייתה נשמה של ילדה".

מזעזע. אין מילים. אתה מכיר את האנשים, מה הסיפור שלהם? זה כפר שקט.
"זה כפר שקט, אני לא יודע למה הם עשו את זה".

ראית אותם מאז?
"לא, לא".

אתה מסוגל לעבור ליד המאפייה הזאת מאז?
"עד היום אני לא עובר משם".

אתה חושב לפעמים על איך תסתכל להם בעיניים?
"אני לא יכול להסתכל להם בעיניים. אנשים שעושים דבר כזה הם אנשים לא צריך להסתכל עליהם בכלל. ילדה כזאת תלך ככה בלי שום סיבה? אמא שלה כל היום בוכה. היא הייתה קשורה מאוד אליה".

יש לכם ילדים נוספים?
"יש לנו שבעה ילדים. ארבע בנות ושלושה בנים".
 
הכפר בו אתם גרים הוא מעורב עם נוצרים ומוסלמים נכון?
"נכון. בכפר הזה אנחנו חיים יחד. אני בן 53 עוד מעט. אפילו פעם אחת לא רבתי עם מוסלמי או נוצרי. אנחנו חיים יחד, עושים מסיבות יחד. הכל יחד. רוב החברים שלי נוצרים. כולנו חברים, יותר מאחים. אני פונה לקציני הימ"ר שעבדו יום ולילה, אני מאחל להם ימים יפים. לכל הקצינים. במיוחד לעוזי שאמר לי שהוא יהרוג את עצמו עד שימצא. בעזרת השם מצאו ותפסו".
 
איוב נעדרה מביתה שלושה ימים לפני שאותרה גופתה בפח אשפה ב־26 בנובמבר, סמוך למאפייה של אבו זיינב, שם נראתה בפעם האחרונה. מהחקירה התברר כי איוב נרצחה במאפייה, המנוהלת על ידי אבו־זיינב. גרונה שוסף והיא נדקרה בפלג גופה העליון. לאחר מכן הושלכה גופתה לפח אשפה באזור. לטענת הפרקליטות, הרצח בוצע בצוותא בידי אבו־זיינב והנאשם השני.
 
בתום חקירה שבה תושאלו יותר מ־150 עדים וחשודים, התברר כי בחודשים לפני הרצח נתן אבו־זיינב לאיוב כמה פעמים כסף בסכומים של מאות שקלים בכל פעם, מסיבה שטרם נתבררה למשטרה ולפרקליטות. כשמאס בכך, לפי כתב האישום, גמלה בלבו ההחלטה להמיתה. עו"ד עאדל דבאח, בא כוחם של הנאשמים, אמר כי הם מכחישים בתוקף את ביצוע הרצח.