פרשה חדשה מסעירה את מסדרונות בתי המשפט. השופטים מרבים בימים האחרונים לדבר במבוכה בינם לבין עצמם על הפרשה שעוד צפויה לזעזע את אמות הסיפים של עולם המשפט בישראל. בשלב זה לא ניתן למסור כל פרטים, אולם השמועות כבר עושות להן כנפיים בקבוצות הוואטסאפ השונות, וכאמור אף הפכו לשיחת השבוע בגילדה המשפטית.



נראה שפרשה זו תיתן רוח גבית להצעות חוק לערוך שימוע פומבי למועמדים למשרות שיפוט טרם מינויים. לפני 7 שנים הציע השר לשעבר גדעון סער הצעת חוק כזו. לפני שנתיים כתב סער בחשבון הטוויטר שלו: "הפתרון הנכון: שימוע פומבי בפני הוועדה לבחירת שופטים, בדגש על המועמדים לבית-המשפט העליון. שקוף, מאפשר התרשמות של חברי הוועדה וגם של הציבור". 

גם שרת המשפטים איילת שקד אמרה בראיון לפני שלושה חודשים כי היא תומכת בהחלפת דרך מינוי השופטים בהליך שימוע פומבי. ח"כ רויטל סויד התנגדה לדברי שקד וכתבה כי "‏מי שבעד שימוע פומבי לשופטים רוצה להחליש את שלטון החוק ולראות מערכת משפט על הקרשים. את ההשלכות של פוליטיצזיה במינוי שופטים ראינו בשימוע של השופט קבנאו בסנאט. בדיוק לשם שקד חותרת - למערכת משפט לא עצמאית שתהיה תלויה בפוליטיקאים. זו סכנה שחייבים לעצור".