טוהר דוד ז"ל, חיילת בת 19.5 בלבד, מצאה את מותה במסיבת טבע בדרום הארץ לפני שנה וחצי, לאחר שהתמוטטה ולא פונתה בזמן לבית החולים. בעוד מארגני מסיבת הטבע עומדים למשפט באשמת הריגה, ומואשמים בכך שמנעו את פינויה של טוהר לבית החולים מתוך רצון שהמסיבה לא תיסגר, ניסתה אמה, ויויאן, להשיגה במשך שעות ארוכות. בסופו של דבר, ענה לטלפון אחד המארגנים, והערב (ראשון) מפרסמת "חברת החדשות" את תיעוד השיחה הקשה בין השניים, בה ויואן מתוודעת לראשונה למצבה הקשה של בתה.



הנאשם: "הלו?"

ויויאן: "שלום, אני הגעתי לטלפון של טוהר, זאת אמא שלה. אתה יודע איפה הבת שלי? אני מחפשת אותה מאתמול בלילה".

הנאשם: "רגע רגע, בואי נעשה רגע.. אני נכנסתי לאמבטיה, (פונה למישהו אחר) תביא לי מגבת בבקשה".

לאחר מכן, אמר הנאשם לאמא כי "פתאום נתקלתי בטלפון מצלצל בתוך תיק, בתוך רכב שהוצאתי... ממקום.. ואני עושה אחד ועוד אחד, ואני מאחל שזה לא הבת שלך, אבל אנחנו הוצאנו עם הרכב הזה ילדה שאכלה איזשהו מקולקל, לא יודע, כמו סמים".
 
ויויאן: "מה היא לקחה?".
הנאשם: "לקחה איזה משהו. אני לא יודע אם זו הבת שלך, התיק היה באוטו. אני ממליץ לעשות בדיקה. תבדקי בבית החולים אולי זאת הבת שלך. זה יושב לי במצפון שאולי את לא יודעת ומחפשת אותה"
ויויאן: אני מחפשת אותה מאתמול. אני שמעתי בחדשות, ומאז אני מחפשת אותה, והחברה שלה משקרת שהיא אצלה והיא לא אצלה" (בוכה).
 
הנאשם: איך קוראים לך?
ויויאן: "ויויאן"
הנאשם: "יה כפרה עלייך. קודם כל הצילו אותה מהחיים שתדעי".
ויויאן: "אבל היא בטיפול נמרץ, התקשרתי עכשיו לסורוקה".
הנאשם: "התקשרת?"
ויויאן: "כן".
הנאשם: "יו.. אני רוצה להגיד משהו, שהיא איבדה את החיים, אנחנו הוצאנו אותה החוצה עד שייצא אמבולנס, חברים שלי יותר נכון".
 
ויויאן: "מה קרה? היא לקחה סמים? מה היא לקחה?".
הנאשם: "וואי".
ויויאן: "עד שאני אגיע אליה.. אלוהים תעזור לי".
 
הנאשם: "יש משהו שאני יכול לעזור לך?".
ויויאן: "לא.. ילדה שלי".
הנאשם: "תהיי חזקה, הבנתי שהיא התייצבה קצת, תהיי חזקה".
ויויאן: "למה לא אמרתם לי? למה כל היום היא לבד?".

עו"ד בועז קניג המייצג את משפחת דוד מסר "ידעו הנאשמים ודומיהם כי דמה של טוהר אינו הפקר, בכל הדיונים נהיה נוכחים עד שימוצה הדין עם אותם נאשמים שמצאו לנכון להפקיר את טוהר ללא טיפול וגרמו למותה".
 

המסיבה בה מצאה טוהר דוד את מותה. צילום מסך


מואשמים בהריגה 

בסופו של דבר, טוהר נפטרה בבית החולים. פרקליטות מחוז דרום הגישה בחודש שעבר לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד מארגני מסיבת הטבע בגין הריגתה של טוהר במסיבה שהתקיימה לפני כשנה וחצי בדרום הארץ. מכתב האישום עולה כי הנאשמים, ליאון בגיו בן 32 מאשלים ושלמה פשרל בן 38 מבת ים, ארגנו מסיבת טבע בשם "פסיכוזה", ללא אישורים מגורמי המשטרה וללא קבלת רישיון לקיום המסיבה מטעם המועצה המקומית בני שמעון. השניים לא שכרו גם שרותי אמבולנס או צוות רפואי כלשהו.

מלבדם, מואשם גם עמרי חיון, בן 34 מערד, אשר היה סטודנט שנה ד' לרפואת שיניים, ועבד במסיבה כמוכר כרטיסים ומצמיד צמידים. במהלך המסיבה, לקראת השעה 6:00 בבוקר, התמוטטה טוהר דוד ברחבת הריקודים ורק לקראת השעה 10:30, כאשר מצבה הידרדר וחיון גילה כי כלל אין לה דופק, היא פונתה לבית החולים לקבלת טיפול רפואי.

כתב האישום מתאר כי "המנוחה התמוטטה ונפלה, החלה לפרכס, ודם החל לצאת מפיה". מארגני המסיבה הרחיקו אותה מן הרחבה ופינו אותה לבית החולים. "בעודם בנסיעה ממתחם המסיבה, התקשר בגיו אל חיון וסיפר לו אודות התמוטטות המנוחה. חיון אמר שאין צורך לפנות את המנוחה לבית החולים, שכן הוא חובש וסטודנט לרפואה, והוא יודע כיצד לטפל במקרים כמו מצבה של המנוחה, וביקש שיחזרו למסיבה. חיון אמר לבגיו את הדברים הנ"ל, אף כי בשלב זה כלל לא ראה את המנוחה, לא בדק את מצבה הרפואי, לא ידע את הסיבות להתמוטטותה, ולא היו לו ידע רפואי וכלים מקצועיים כדי לטפל בה".

אדם נוסף, שהיה עם המנוחה מהרגע שבה החלה הידרדרות במצבה, הפציר בכל הנאשמים פעם אחר פעם לפנות את המנוחה לבית החולים, למראה מצבה הקשה, אולם אלו טענו כי הם יודעים כיצד לטפל במנוחה והדגישו בפניו, כי אם יפנו אותה, יאלצו להפסיק את המסיבה. גם אורחים נוספים שהגיעו למקום בו שכבה המנוחה, הציעו לפנות את המנוחה מהמקום, אולם הנאשמים מנעו את פינויה וטענו כי הם מטפלים בה".