תביעת דיבה בסכום של 800 אלף שקל הוגשה נגד כתבת הפלילים של גלי צה"ל הדס שטייף ואתר "רוטר" על ידי ראש חטיבת המודיעין במשטרה לשעבר, תת־ניצב גיא ניר, שנמצא בחופשה כפויה מאז 2015. ככל הידוע, טרם הוגש כתב הגנה.
 
בתביעתו מפורטים 16 מקרים, בהם שלושה שפרסמו שטייף, גל"צ ו"רוטר", ו־13 שפורסמו על ידי שטייף עצמה, שבהם לכאורה נאמרו על ניר דברי שקר ושמו הוכפש. זאת, על רקע תלונתו של ניר במח"ש על הטרדה מינית לכאורה של ניצב בדימוס רוני ריטמן, לשעבר ראש יחידת לה"ב 433. יצוין כי החקירה בעניין מתקיימת זה יותר משלוש שנים, ואף הביאה את המפכ"ל הפורש רוני אלשיך להוציא את ניר לחופשה כפויה. 
 
בין השאר טוען ניר בתביעתו כי שטייף כתבה באחד המקרים: "משולש דנינו (המפכ"ל לשעבר יוחנן דנינו), התת־ניצב והקצינה מטריד". לטענתו, סימנה אותו שטייף כ"קצין משטרה רע לב ועבריין", שהמפכ"ל דנינו עצר את תהליך הדחתו. לטענת ניר לא היו דברים מעולם. במקרים נוספים, רמזה שטייף לכאורה על קשרים אינטימיים בינו לבין הקצינה הכפופה לו, אותה קצינה שניר סייע לה להגיש תלונה על הטרדה מינית כלפי ניצב בדימוס ריטמן. 

הדס שטייף. טענות לשקרים והשמצות. צילום: אלוני מור

אפרים ארליך (קרמשניט). סכסוך ארוך שנים. צילום: פלאש 90
 

לטענת ניר, הוא מעולם לא עבר עבירה, לא הועמד לדין ואף לא לדין משמעתי, אף שהוגשה נגדו קובלנת משמעת. עוד טוען ניר, כי על אף שהציגה האשמות קשות כלפיו במהלך השנים האחרונות, לא פנתה אליו שטייף מעולם כדי לקבל תגובה. 
 
בתוך כך, מחר תובא בפני שופט בית משפט השלום בתל אביב אריאל צימרמן בקשה לקבלת צו הרחקה בגין הטרדה ואיומים, בילוש והתחקות, שהגיש תנ"צ ניר נגד מי שהיה מפקדו במחלק הסמים ימ"ר תל אביב, ניצב משנה בדימוס אפרים ארליך (קרמשניט). בין השניים התפתח סכסוך ארוך, שפורט בתלונה שהגיש ניר כלפי ארליך בשבוע שעבר בתחנת יפו־מרחב יפתח. 
 
לטענת ניר, ב־7 בינואר בשעות הערב המוקדמות, כשהוא נוהג במכונית המשטרה שברשותו בתל אביב, קפץ לכאורה ארליך על מכוניתו, חבט בחלון, פתח את הדלת, הכניס את גופו לרכב, השתולל ואיים עליו, בטענה שדיבר בטלפון כביכול. בתלונה במשטרה פירט ניר אירועים קודמים שבהם לטענתו עקב אחריו ארליך, בהיותו קצין משטרה, עליהם דיווח לקצינים הממונים. הפעם הגיש תלונה רשמית וטען כי לא שוחח בטלפון. תנ"צ ניר סיכם את בקשתו לקבלת צו ההרחקה: "ארליך אובססיבי לגבי, עוקב אחרי ומתנהג באלימות, אני חושש מאוד".