עימות חריף בין משפחתה של טוהר דוד, הצעירה שמצאה את מותה במסיבת טבע בדרום הארץ לפני כשנה וחצי, לבין משפחות הנאשמים במהלך דיון בבית המשפט בבאר שבע. הוריה של טוהר מצד אחד ובני משפחתו של הנאשם מצד שני, עוכבו לחקירה על ידי המשטרה לאחר תלונות הדדיות של שני הצדדים על איומים.



במהלך ההקראה של האישום נגד שלושת החשודים בהפקרתה של הצעירה בקשו סנגורי הנאשמים דחייה של הדיון, השופט אישר את הבקשה דבר שגרר חילופי דברים קשים שכמעט והגיעו לידי קטטה בין המשפחות במסדרונות בית המשפט. "המשפט שהחל היום באופן טבעי טעון רגשות וצפויים בו עימותים מילוליים, מן הראוי שהמשטרה תפעל ברגישות יתירה כלפי משפחת טוהר ותבין כי הם מיישרים מבט אל מי שגרמו לשכול האיום שלהם", מסר עו"ד בועז קניג המייצג את המשפחה.




כזכור, טוהר דוד ז"ל, חיילת בת 19.5 בלבד, מצאה את מותה במסיבת טבע לאחר שהתמוטטה ולא פונתה בזמן לבית החולים. פרקליטות מחוז דרום הגישה בחודש שעבר לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד מארגני מסיבת הטבע. מכתב האישום עולה כי הנאשמים, ליאון בגיו בן 32 מאשלים ושלמה פשרל בן 38 מבת ים, ארגנו מסיבת טבע בשם "פסיכוזה", ללא אישורים מגורמי המשטרה וללא קבלת רישיון לקיום המסיבה מטעם המועצה המקומית בני שמעון. השניים לא שכרו גם שרותי אמבולנס או צוות רפואי כלשהו.


מלבדם, מואשם גם עמרי חיון, בן 34 מערד, אשר היה סטודנט שנה ד' לרפואת שיניים, ועבד במסיבה כמוכר כרטיסים ומצמיד צמידים. במהלך המסיבה, לקראת השעה 6:00 בבוקר, התמוטטה טוהר דוד ברחבת הריקודים ורק לקראת השעה 10:30, כאשר מצבה הידרדר וחיון גילה כי כלל אין לה דופק, היא פונתה לבית החולים לקבלת טיפול רפואי. 

המסיבה בה מצאה טוהר דוד את מותה. צילום מסך


כתב האישום מתאר כי "המנוחה התמוטטה ונפלה, החלה לפרכס, ודם החל לצאת מפיה". מארגני המסיבה הרחיקו אותה מן הרחבה ופינו אותה לבית החולים. "בעודם בנסיעה ממתחם המסיבה, התקשר בגיו אל חיון וסיפר לו אודות התמוטטות המנוחה. חיון אמר שאין צורך לפנות את המנוחה לבית החולים, שכן הוא חובש וסטודנט לרפואה, והוא יודע כיצד לטפל במקרים כמו מצבה של המנוחה, וביקש שיחזרו למסיבה. חיון אמר לבגיו את הדברים הנ"ל, אף כי בשלב זה כלל לא ראה את המנוחה, לא בדק את מצבה הרפואי, לא ידע את הסיבות להתמוטטותה, ולא היו לו ידע רפואי וכלים מקצועיים כדי לטפל בה".

אדם נוסף, שהיה עם המנוחה מהרגע שבה החלה הידרדרות במצבה, הפציר בכל הנאשמים פעם אחר פעם לפנות את המנוחה לבית החולים, למראה מצבה הקשה, אולם אלו טענו כי הם יודעים כיצד לטפל במנוחה והדגישו בפניו, כי אם יפנו אותה, יאלצו להפסיק את המסיבה. גם אורחים נוספים שהגיעו למקום בו שכבה המנוחה, הציעו לפנות את המנוחה מהמקום, אולם הנאשמים מנעו את פינויה וטענו כי הם מטפלים בה".