היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדבליט, החליט היום (שני) לגנוז את תיק החקירה 1270 שעניינו בפרשת התמודדות השופטת בדימוס הילה גרסטל למשרת היועמ"ש לממשלה. בכך אימץ היועמ"ש את עמדת ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרת ישראל, עמדת פרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), ועמדת פרקליט המדינה. הפרשה נחשפה לראשונה במעריב


כזכור, על פי מידע מודיעיני שהתקבל במשטרה, במהלך התמודדותה גרסטל לתפקיד היועמ"ש לממשלה בשנת 2015, הוצע לה כביכול לקבל את המינוי לתפקיד בעד סגירת תיק החקירה נגד רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, המכונה "תיק המעונות". נוכח מידע זה הוחלט לגבות את עדותה של גרסטל.

גרסטל הבהירה כי יועץ התקשורת אלי קמיר, שגם נגדו נסגר התיק בדצמבר האחרון, לא הציג בפניה "שום הצעה על השולחן". כאמור, התיק נגד קמיר נסגר כבר למעלה מחודש, ובכך תמה הפרשה והעוול תוקן. לדבריה, השינוי באופן הצגת הדברים על ידה בעדותה השנייה טמון בתעתועי זיכרון ביחס לזמנים, נוסחים והתבטאויות, בחלוף למעלה משנתיים מהפגישה האמורה.


בעקבות כך, הסביר היועמ"ש, "נוכח כל האמור, ובפרט משום השינויים בגרסאותיה של כב' השופטת בדימוס גרסטל והעובדה שלא נמצאו תימוכין לתוכן גרסתה הראשונה, נמצא כי התשתית הראייתית שהתגבשה במהלך החקירה אינה מספיקה להעמדה לדין של מאן דהוא, ועל כן החליט היועץ המשפטי לממשלה לקבל את המלצות ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרת ישראל, פרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), ופרקליט המדינה לסגור את התיק נגד אלי קמיר".