המשטרה פתחה בבדיקה סמויה נגד שר התקשורת איוב קרא (הליכוד) בנוגע לתקופת כהונתו בתפקיד, כך דווח הבוקר (שלישי) בגלי צה"ל. על פי הדיווח, הבדיקה עוסקת בין היתר ביחסיו מול רשות הדואר, שכן הוא שלח לכאורה אלפי איגרות לחברי ליכוד על חשבון הדואר והתערב בסידור עבודה. כמו כן, נבדקים קשריו עם איש עסקים, זאת לאחר שכמה הצטרפו לנסיעתו האחרונה לאתיופיה.

מדובר כאמור בבדיקה סמויה בלבד, ולא בחקירה פלילית, כך שאיש טרם מסר עדות או נחקר בפרשה. על פי הנוהל, במקרים שבהם נבדקים נושאים הקשורים לאישי ציבור, הבדיקה מתנהלת על ידי חוקרי יחידת להב 433, זאת למטרת איסוף חומרים ונתונים, והגעה לעדים רלוונטיים תוך כוונה לגבות מהם תלונה מסודרת.
בתום הבדיקה, תעביר המשטרה, באמצעות ראש אח"מ ניצב גדי סיסו, את החומר שייאסף ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט. לאחר בדיקת החומרים, הוא יצטרך להחליט האם להורות על פתיחה בחקירה פלילית נגד שר התקשורת או לחלופין לקבוע כי אין  ממש בחומר שנאסף ואין בסיס ראייתי לפתיחה של חקירה פלילית בנושא. במשטרה סירבו להתייחס לפרסום. 


 

קרא: "לא יהיה כלום כי אין כלום"

בראיון בתכנית של אילה חסון ב-103FM אמר קרא כי אין הוא לא יודע מדוע הוחלט לפתוח בבדיקה נגדו. "אין לי מושג למה חוקרים", אמר קרא, שהוסיף: "הופתעתי שאמרו לי כאלה דברים. צר לי על הסיטואציה הזאת, שמשאירה אותי פעור פה מבלי שאני יודע כלום. לא יהיה כלום כי אין כלום. מאז שאני שר התקשורת ומאז מיזוג הערוצים יש רדיפה להפיל אותי לפני הפריימריז. זה נובע מהמון שיקולים".

אתה אומר דבר דרמטי. אתה אומר שבגלל שתמכת במיזוגים יש גורמים כלכליים שפועלים נגדך?
"הפעילות שלי במשרד התקשורת ובתחומים שונים מרגיזה כל מיני אנשים, אני חש את זה ומקבל פידבקים. לצערי במקום לעסוק בעיקר ובתחום המקצועי שלי, יש כאלה שעדיין לא השלימו עם המוצא שלי כדרוזי ושאני נמצא בעמדה שכזאת".

אל תערבב בין דברים. קודם אמרת שאתה עושה צעדים שאולי מפריעים לבעלי עסקים שפועלים נגדך ועכשיו אמרת שתוקפים אותך בגלל שאתה דרוזי. 
"יש כל מיני כוחות שחוברים ופועלים כנגדי".
 
אתה קיבלת איומים?
"כן. קיבלתי גם איומים. אמרו לי שלפני הפריימריז רוצים לחסל אותי. יכול להיות בגלל תמיכתי בחוק הלאום, עצם העובדה שאני בא ממגזר מסוים וכל מיני שעשיתי בתקשורת שמרגיזים גורמים. קיבלתי הודעות על כך שעומדים לפגוע בי. הגורמים שאחראים על הביטחון שלי בטח מטפלים בזה. אני יכול לומר שאני צח כמו שלג, ישר כמו סרגל ולא הכנסתי שקל לכיסי האישי. גם אם יינתן לי את כל תקציב מדינת ישראל אני לא אתפתה. אני כאן בשביל השליחות".
 
כתב גלי צה"ל פרסם אלפי מכתבים ששלחת לפעילי ליכוד על חשבון דואר ישראל. זה נכון?
"נראה לך ששווה לי להסתבך בשביל עשרת אלפים שקל? זה שקר וכזב. כל מי שצריך להיות קשור לדבר הזה יבדוק ואם ימצאו איזשהו חוב – נחזיר אותו. אצלי הספר פתוח. אני מעמיד את עצמי לכל מי שמעוניין לבוא ולבדוק אותי".
 
דובר על קשר עם איש עסקים. יש איש עסקים שמממן אותך?
"אני נמצא בקשר עם אנשים מכל הסוגים, פקידים פשוטים, אנשי עסקים וגם אנשי אקדמיה. החברות שלי היא ללא אינטרסים. לפני שהגעתי לכנסת עזבתי הכנסות גדולות מאוד. הכנסת בשבילי היא אידיאולוגיה וערכים".
 
שמעת את דבריו של הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ על חוק הלאום. מה דעתך?
"חוק הלאום מקובל על כל הדרוזים. הדרוזים רוצים שוויון ואנחנו נביא את השוויון הזה דרך חקיקה מיוחדת שכבר הכנו ועלינו להביא אותה להצבעה. צר לי שרמטכ"ל לשעבר בישראל מתבטא במושגים של 'סכין בגב'. במקום לתת מוטיבציה לחיילים הוא מוריד להם את המוטיבציה. אני מצפה ממנו לתת הסברים על הפגיעה בדרוזים שהוא היה שותף אליה בנוגע לקבר יוסף לדוגמא. אלו דברים שלא שמענו ממנו התייחסות".
 
אתה רואה בו אחראי למותו של מדחת יוסוף?
"אני רואה בו האחראי הישיר כי הוא היה המפקד בשטח. אני מציע לו להוריד את העננה השחורה הזאת מהר ככל האפשר".

מוקדם יותר קרא צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אין לי בעיה עם שום בדיקה כלשהי, כל מעשי הם כחוק ואני שלם עם דרכי הצודקת והישרה. אני מזמין כל גוף לבוא ולבדוק ולראות שאין כלום, כי לא היה ולא יהיה כלום, פשוט כלום ושום דבר. חבל שממשיכים להתעסק בזוטות במקום ההשגים הרבים שלי כשר התקשורת בממשלת ישראל".
הוא אף טען בשיחה בגלצ לפני כשבועיים כי התחקירים נגדו מתפרסמים בשל מוצאו. הדברים פורסמו בזמן שהתראיין בתוכניתם של אורלי וגיא בערוץ עשר. 

הוא אמר: "אני טלית שכולה תכלת שיפתחו מיליון חקירות. רגיל שכל היום מחפשים אותי". קרא הסביר כי "יש אנשים כל שבוע יש להם בדיקות והלשנות, מאז שמוניתי לשר לא נתנו לי יום אחד מנוחה מכיוון שהגעתי לעמדה רגישה וחשובה". לדבריו, הוא ישמח שיקיימו בדיקה. "זה לא קשור לליכוד, זה קשור כי אני בא ממקום מסויים ואני בעל השפעה במדינת ישראל", סיכם, "אני פותח את החשבונות שלי ושל כלל בני המשפחה שלי, אני אני לא מתבייש, מוזמנים לבדוק כל שקל שנכנס לחשבון".