בית משפט המחוזי בבאר שבע קיבל היום (שלישי)את הסדר הטיעון והטיל עונש של תשע שנים ושבעה חודשי מאסר על הנאשם, אבישי איטח, שהורשע בפרשת גניבת הנשקים מהנשקיה בבסיס הצבאי בשדה תימן וסחר בהם. אחיו של הנאשם המרכזי, ליאור איטח, נדון במסגרת ההסדר לעונש של 24 חודשי מאסר בפועל. על הנאשם הנוסף, סאאיד מסארווה, נגזרו 26 חודשי מאסר בפועל.  

כזכור, בשישה ביולי 2017, הגישה פרקליטות מחוז דרום (פלילי) לבית המשפט כתב אישום נגד האחים אבישי וליאור איטח מבאר שבע, עלאא כליל מצרי מכפר קרע, סאאיד מסארווה, וחיכמת מלחם מערערה. בהמשך הוגש כתב אישום נגד ג'יהאד מסרי ומוחמד זייד מכפר קרע.

מעובדות כתב האישום עולה כי ליאור איטח עבד כקבלן שיפוצים בבסיס שדה תימן. אחיו, אבישי, ניצל אישור כניסה שהוענק לאחיו, ותכנן לגנוב כלי נשק ממתחם הנשקיה שבבסיס. בביתו של ליאור הציע אבישי לעד מדינה לרכוש כלי נשק רבים, והאחרון הביע את הסכמתו. בסיועו של ליאור, אבישי פרץ אל הנשקיה שבבסיס שדה תימן, חתך את מנעולי הדלתות וגנב ממנה 33 רובים מסוג M16.

לאחר גניבת כלי הנשק, העביר אבישי 15 כלי נשק לידי אחר וביקש ממנו להעבירם למקום מסתור. במקביל, הוא העביר 18 כלי נשק לידי עד המדינה בצפון הארץ, שביקש את סיועו של גיהאד מסרי על מנת למכור את כלי הנשק, והשניים ביקשו מעלאא מסרי שינהג ברכב בו הועברו הנשקים מבלי שידע את כמות וסוג הנשק. בהמשך, עד המדינה קשר קשר למכור לחיכמת שני כלי נשק, בעוד שלג'יהאד נמכרו שלושה כלי נשק, ולסאיד בשותפות עם מוחמד חמישה נוספים. במועד מאוחר יותר, העביר אבישי לעד המדינה חמישה כלי נשק נוספים, אשר המעורבים בתיק קשרו קשר לרכוש אותם. אבישי איטח קיבל סך של 660 אלף שקלים בתמורה למכירת כלי הנשק לעד המדינה.

הנאשמים הודו והורשעו במסגרת הסדר טיעון, כל אחד על פי חלקו, בביצוע עבירות של קשירת קשר לפשע, התפרצות וגניבה, גניבה בנסיבות מיוחדות, קבלת נכסים שהושגו בפשע ועבירות שונות בנשק (רכישה, החזקה, נשיאה והובלה וסחר בנשק).