משטרת ישראל, בשיתוף הפרקליטות, הגישו היום (שלישי), לאחר התייעצות ארוכה, הצהרת תובע כנגד חשוד אחד בפרשת שמוגדרת בתחום "הטרור היהודי". החקירה, שהתנהלה גם דרך השב"כ, מנסה להביא לתוצאות בכל הקשור למותה של עאישה ראבי, תושבת בדיא, סמוך לרחלים. היום הוגשה בבית משפט השלום בראשון לציון הצהרת תובע נגד החשוד בחשד לביצוע עבירות ביטחון חמורות.

החקירה נוהלה במשותף על ידי משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי, וחומר הועבר בימים האחרונים לעיון והחלטת פרקליטות מחוז מרכז שליוותה את החקירה מראשיתה.

"בתום חקירה מורכבת, מקצועית ויסודית, שכללה ביצוע מגוון רחב של פעולות חקירה במטרה להגיע לחקר האמת, ובהתאם להחלטת הפרקליטות, היום הוגשה בבית משפט השלום בראשון לציון הצהרת תובע נגד החשוד שנעצר (קטין) בגין עבירות ביטחון חמורות. בהתאם לבקשת המשטרה מעצרו של החשוד הוארך ע"י בית המשפט בחמישה ימים ובימים הקרובים בכוונת הפרקליטות להגיש נגד החשוד כתב אישום. למרות זאת, עדיין קיים צו איסור פרסום על כל פרט מפרטי החקירה.

בדיון הקודם טען השופט גיא אבנון כי "בעניינו של חשוד זה עוצמת החשד היא גבוהה ביותר, העבירות המיוחסות לחשוד מקימות עילות מעצר מובהקות מסוג מסוכנות וחשש לשיבוש הליכי חקירה, ומדובר בעילות בעוצמה גבוהה ביותר, שאינן מאפשרות שחרורו של החשוד לחלופת מעצר כלשהי". עוד קבע השופט, כי "ניכר כי היחידה החוקרת בשילוב עם שירות הביטחון הכללי מבצעים חקירה יסודית, רצינית, מאומצת, תוך ניסיון להגיע לחקר האמת. לעת הזאת מצאתי כי היחידה החוקרת ניצלה כראוי את פרק הזמן בו החשוד נתון במעצר".
 
מאז המעצר נשמעו כנגד השב"כ טענות רבות באשר לאופי החקירה והמעצר של החשודים, מהם נמנעה הזכות להיוועץ בעורך דין. לאחר ההודעה על שחרור החשודים, פרסם השב"כ הודעה לפיה "כל מהלכי החקירה בוצעו תחת פיקוח שיפוטי הדוק מצד הפרקליטות ובתי המשפט, וכי במהלך החקירה זכו הנחקרים לכלל התנאים המתחייבים בחוק בהתאם לגילם ולאמונתם. היום הוארך מעצרו של אחד החשודים ב-6 ימים וכן הוחלט כי בעניינם של חלק מהחשודים ניתן לבצע את פעולות החקירה הנדרשות כשהם נתונים במעצר בית ותחת תנאים מגבילים".
 
עוד מסרו, כי "כלל הראיות והממצאים שנאספו עד כה בחקירה הועברו לפרקליטות מחוז מרכז, אשר ליוותה את החקירה מראשיתה, ולאחר שזו תסיים את ניתוח הראיות וממצאי החקירה יוחלט על המשך ההליכים המשפטיים. מאז ביצוע המעצרים התנהל מאמץ יזום ומתמשך של גורמים בעלי אינטרס, שנועד לשבש את מהלכי החקירה, לרבות הפצת מידע כוזב ביחס להתנהלות החקירה, תוך הכפשת שירות הביטחון הכללי ועובדיו. שירות הביטחון הכללי מדגיש כי הארגון לא יירתע וימשיך לפעול בנחישות כנגד כל גורם המעורב בפעילות טרור באשר היא".