בכירים בלשכת עורכי הדין הודיעו אתמול על התפטרותם, בהם עורך הדין, מעיין אמדואי, אחד מסגניו של ראש הלשכה, אפי נוה. בריאיון לאילה חסון ב-103FM הבוקר (רביעי) הוא הסביר מדוע עשה זאת, והתייחס לפרשה החמורה שפרטים ממנה הותרו היום לפרסום.
 
"אני חייב להודות שלפעמים דברים מתחברים ומצטלבים", אמר אמדואי בפתח דבריו, כשנשאל מדוע התפטר. "כבר תקופה שאנחנו מנהלים מאבקים סביב אותם דברים שקשורים להתנהלות כנה של הלשכה. אם זה בנושא המתמחים ואם זה בנושאים אחרים בהם הייתה לנו עמדה שונה מאפי נוה, מצאנו את עצמנו מותקפים על העמדות שלנו עקב האמירה לצאת נגד הדעה השולטת. לנוכח מצבה של הלשכה בהיבט הציבורי מצאנו לנכון לצאת באמירה ציבורית ולקרוא גם ליתר ראשי המחוזות ובעלי התפקידים להבין שלשכת עורכי הדין היא מקום שנרקמים בה יחסים".
 
 
על הפרשה המביכה, אמר: "אם הדברים שנאמרים הם נכונים אז זה בוקר עצוב. שמעתי את עו"ד שטנגר שהתייחס לפרסומים כאלה ואחרים. אני לא יודע לומר אם הם נכונים או לא. אני חושב שכולנו, כציבור משפטנים ועורכי הדין צריכים לקוות שמה שנטען אינו נכון. עשינו את פעולתנו מתוך אמירה ציבורית שיו"ר הלשכה בעת הזאת צריך לנהל את המלחמות שלו לא מתוקף תפקידו כיו"ר הלשכה, ולאפשר ללשכת עורכי הדין לא לשקוע למטה בגלל המערבולת הזאת".
 
אפי נוה היה איש מאוד חזק, היה חבר בוועדה של בחירות שופטים ומגוון של תפקידים נוספים. איך לדעתך הוא התנהל בתפקידים הללו?
"אני חושב שזו הייתה טעות שיו"ר הלשכה ישב גם בוועדה למינוי שופטים. זה יצר ריכוזיות שבאיזשהו מקום הובילה לשיכרון הכוח שאפי לקה בו ואני מצר כל כך. הזינוק של אפי היה זינוק מטאורי, בסוף חטא היוהרה פגע בו. הוא לא ידע את הגבול".
 
היו לו בריתות עם אנשים מאוד חזקים, ביניהם עם שרת המשפטים איילת שקד.
"יו"ר לשכה צריך להיות באמצע ולא לעשות בריתות מהסוג הזה כי ממשלות קמות ונופלות. הלשכה בסוף צריכה לפעול על פי אג'נדה שנוגעת בתפיסות העולם שלה. אני חושב שאפי יצר בריתות ובמידה רבה כרך את גורל הלשכה יחד עם השרה. לרבים מאתנו יצא לראות את התוכנית 'עובדה' על אפי נוה. אני חושב שאף אחד לא אהב את התמונות האלה".