רעידת אדמה במערכת המשפט: התכתבויות והקלטות נחשפו הערב (רביעי) בפרשה סביב אפי נוה, יו"ר לשכת עורכי הדין החשוד בביצוע 'מינוי תמורת מין', כלומר ניצול מעמדו וקיום שוחד מיני תמורת תגמול הכולל מינוי שופטים וקידום מעמדן של שופטות ועורכות דין לכאורה. החשדות האלו מתבססים על שורה של התכתבויות שהגיעו למשטרה בין נוה לשופטת ולעורכת דין נוספת, בהן נכלל אופי מיני. 



במהדורת חדשות 12 פורסמו הערב חלקים מתוך ההתכתבויות שניהל אפי נוה עם השופטת החשודה, בהם משתקף אופי היחסים בין השניים. בהודעה שכתבה השופטת לנוה נכתב: "אני רואה שהשם שלי לא ברשימה", נוה משיב לה: "זה בטיפול, יהיה בסדר". לאחר ששמה אכן הופיע ברשימה כתבה השופטת לנוה: "שמעת את החדשות?", נוה השיב: "עשיתי אותן". 

החשד הוא כי נוה קיים יחסים עם המשפטנית ובתמורה פעל למינויה כשופטת בבית משפט השלום, שאכן מונתה בסופו של דבר. מן העדויות עולה כי חלק גדול מהמפגשים הרומנטיים בין השניים קרו בבתי מלון באילת, במהלך הכינוסים השנתיים של לשכת עורכי הדין. בפרשה נקראה לדיון גם חברת הכנסת נורית קורן וחברים נוספים בוועדה למינוי שופטים. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, פסל את עצמו מלעסוק בתיק בגלל מעורבותו בחייו של נוה. 

היום גם נגבתה עדות נוספת המחזקת את החשדות נגד נוה, לפיה הלשכה קידמה מאד את השופטת החשודה במעורבות בפרשה, באופן בו היה נדמה כאילו יש לנוה עניין אישי לכאורה לקדם את השופטת. 

אביה של השופטת החשודה במעורבות אמר הערב ב"כאן" כי "עד הבוקר היא עבדה כרגיל, שידרה עסקים כרגיל, הלכה לעבודה כרגיל והיא חיה באושר ועושר ויופי וכיף כבר עשרות שנים. אין לה שום בעיה, היא הייתה מאוד מצליחה גם בעבודה שלה, אני לא חושש חס ושלום, אני יודע שהיא הייתה מאה אחוז, נהגה כשורה, מאוד הגונה, מאוד אמינה ומאוד ישרה". 

עו"ד אופיר סטרשנוב, ממשרד כהן-סטרשנוב-לונדון, בא כוחה של השופטת, מסר בתגובה כי "השופטת שיתפה פעולה באופן מלא עם החוקרים, ענתה על כל השאלות שנשאלה וכך תמשיך לעשות ככל שתידרש. השופטת מכחישה באופן מוחלט מעורבות בביצוע עבירות כלשהן והיא מקווה כי החקירה תמוצה בהקדם ויובהר כי לא דבק בה רבב".
"ברור לכולם מי הבחור הרע בסיפור הזה"

חשד נוסף בפרשה הוא כי עורכת דין בכירה, פעילה בלשכת עורכי הדין, שנחקרה גם היא הבוקר, קיימה יחסים אינטימיים עם נוה בניסיון להביא לקידומו של בעלה. לפי הפרסום בערוץ 13, עורכת הדין אמרה בחקירתה כי "הטענה כאילו בעלי קודם למשרת שיפוט בשל יחסיי עם החשוד, אפי נוה, נשמטת משום שהוא לא קודם בסופו של דבר. יש נתק מוחלט גם בזמנים וגם במהות. גם אם הייתי בקשר עם אפי נוה, זה היה לפני שנתיים-שלוש, ולהבנתי מועמדותו של בעלי לא נדונה באותן שנים. הנעשה בדל"ת אמותיו של אדם הוא עניינו הפרטי, זאת לא עבירה. אני אישה טובה, הגונה, ישרה ותמת לב. לכולם ברור מי ה-BAD GUY בסיפור הזה". 


כמו כן, אותה עורכת דין דיברה עם אנשים לפני כשנה על הנושא לאחר שפורסמה כתבה על הדבר, ואמרה בהקלטה שפורסמה הערב במהדורת "החדשות" כי "פורסמה היום כתבה תת רמה, משמיצה, שמציגה אותי באור נוראי, שאני משתרללת. עם כל הפעילות שאני עושה בלשכה, הם אומרים שאני שוכבת עם...  אני, שאני נשואה בישראל לשופט מכהן באושר ועושר. זה לא ייאמן, מאיפה האינפורמציה המגעילה הזאת? על מה הם מתבססים בכלל? אני לא צריכה את הטובות של אף אחד בשביל להשתרלל איתו, אני עובדת קשה בשביל לקבל את הקרדיט, אני לא כזאת".

עורך דינה של עורכת הדין החשודה מסר בתגובה: "הלקוחה שלי מסרה גרסה מפורטת שהוכיחה שאין ידה במעל. היא מעולם לא ביקשה ולא קיבלה דבר מאיש. כל פעילותה הציבורית נעשתה בהתנדבות, ושלא על מנת לקבל דבר".

נוה. צילום: אבישג שאר ישוב

 
בנוסף לשני המקרים נאספו חומרים הכוללים תכתובות מייל ומסרונים בין נוה לפרקליטות ושופטות, גם התכתבויות בינו לבין פוליטקאים, ביניהם פוליטיקאים בכירים. על פניו עדויות אלו לא מצביעות על פלילים, אבל מצביעים על סיאוב וריקבון בכל מה שקשור לדרך שבה מתמנים שופטים בישראל, ולא פחות מכך, על אלו שעוסקים בכך.