היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, החליט על הגשת כתב אישום בגין שוחד בתיק 4,000 כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. כך, פורסם הערב (שישי) ב"אולפן שישי". על פי הדיווח, גורם משפטי בכיר המעורה בפרטים הודיע כי היועמ"ש החליט להגיש את כתב האישום, ובכך למעשה אימץ את עמדת הפרקליטות בתיק, שטענה גם כן לשוחד. 



עוד נמסר בדיווח, כי גורמים הבקיאים בדיונים אמרו כי ההחלטה למעשה נפלה. לדבריהם, מנדלבליט אימץ באופן מלא את המלצת פרקליטת מחוז תל אביב למיסוי וכלכלה, עורכת הדין ליאת בן ארי, וצפוי לזמן כבר באמצע החודש הבא את רה"מ נתניהו לשימוע ולהודיע לו כי הוא שוקל להעמידו לדין בתיק 4,000 באשמת שוחד, זאת בכפוף לשימוע. 
 
תגובת פרקליטי ראש הממשלה: "ערב פגישה בינינו ליועמ"ש, אין מקום להדלפות שמטרתן לחבל בפגישה ולפגוע בזכותנו להישמע בצורה הוגנת. מגוחך שלא כסף ולא מעטפות, אלא קומץ כתבות לא-עוינותֹ נחשב לשוחד. לפי קריטריון זה יידעו שרים וחכים שהצביעו נגד ישראל היום בתמורה לסיקור אוהד, שהם צפויים להיות מואשמים גם. אבסורד שמערער את יסודות הדמוקרטיה".


כזכור, מוקדם יותר החודש אמר בכיר בפרקליטות ל"מעריב אונליין" כי החלטה באם לערוך שימוע לנתניהו תתקבל עד ל-20 לפברואר, ערב סגירת הרשימות לכנסת. ל"מעריב" נודע גם כי גם במערכת הפוליטית פנו ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לקבל את ההחלטה עד לתאריך זה, כדי שהשפעתה על מערכת הבחירות תצומצם למינימום האפשרי.

עוד החודש, פורסם כי המשטרה תקיים השלמת חקירה טכנית-נקודתית בתיק 4,000 (בזק-וואלה), כאשר במסגרת זו צפויים להעיד מספר עדים בפרשה, כך לפי גורמים המעורים בפרטים. עם זאת, כבר אז נאמר כי לא צפויות השלכות מהותיות למהלך על מועד פרסום החלטת היועמ"ש, אביחי מנדלבליט, ביחס לתיקי נתניהו, וכפי הנראה ההחלטה תתקבל בטרם הבחירות. 
 
במהלך בחינת חומרי החקירה האמורה, בטרם נקבע מועד השימוע לנתניהו, ביקש היועמ"ש לבצע השלמה של החקירה בנוגע לנושא "מינורי ונקודתי", כך לפי הגורמים. במסגרת זו, יוזמנו למשרדי להב 433 במשטרה מספר עובדים לשעבר באתר "וואלה" למסירת עדות בעקבות התבטאות שעלתה באחד מכלי התקשורת.  
 
כפי שחשפנו לראשונה במעריב כבר בחודש אוקטובר האחרון נתן היועמ"ש מנדלבליט למשטרה אישור סופי לסכם את המלצותיה בתיק. ידוע כי מדובר בתיק המשמעותי והחמור ביותר עבור ראש הממשלה. תיק זה על פי הנחיית היועץ המשפטי לממשלה יהווה את התיק המרכזי בתיקי נתניהו.
על פי המשטרה, הראיות בתיק מצביעות על כך, כי מערכת היחסים בין ראש הממשלה ומקורביו לאלוביץ' הייתה מערכת יחסים שוחדית. מממצאי החקירה עולה, כי בין השנים 2012 - 2017 ראש הממשלה ומקורביו התערבו באופן בוטה ומתמשך ולעתים אף יום יומי בתכנים שפורסמו ע"י אתר החדשות "וואלה", וכן ביקשו להשפיע על מינויים של נושאי משרה באתר (עורכים וכתבים) וזאת תוך כדי שימוש בקשרים שהיו להם עם שאול ואיריס אלוביץ'.
התערבות ראש הממשלה ומקורביו בתכנים ובמינויי נושאי משרה באתר "וואלה" נועדה לקדם את האינטרסים האישיים שלו, וזאת באמצעות פרסום כתבות ותמונות מחמיאות, הסרת תכנים ביקורתיים כלפי ראש הממשלה ובני משפחתו וכדומה. עוד עלה מן הממצאים, כי בני הזוג אלוביץ' השפיעו על הפרסומים באתר "וואלה", וזאת בעד החלטותיו הרגולטוריות של רה"מ לטובת אלוביץ' וקבוצת בזק, ומתוך רצון להמשיך ולקדם את האינטרסים העסקיים של קבוצת בזק בכלל, ובעל השליטה בה בפרט.